• pollydolly

liten eller stor bil när man kör runt på bebis/barn

Jag blev arg på en kompis jag umgås väldigt flitigt med. Det är så att hen och sambon har gått och skaffat sig världens minsta bil. Snäppet större dom där yttepytte små bilarna (som man bara kan sitta 2 personer i) dom har en vassare och flådigare bil hemma MEN väljer att åka i den lilla bilen för att spara in på bensinen.
    Det är klart att man får spara pengar hur man vill men själv skulle jag aldrig spara in på bilen och säkerheten för mitt lilla barn.

Hen kör bra bil men OM någon kör på hen då är det bye bye!
    Jag har sagt till men hen bara viftar bort det med att bilen är visst säkert.... Jaja. Det är väl inte mina bekymmer men jag tycker det är dumt att åka på 100km/h vägar med barn i en sådan liiiiiiten biljävel!

Liten eller stor bil som familjebil?...

• Svar på tråden liten eller stor bil när man kör runt på bebis/barn
  • Natulcien

Om man kör runt på en bebis så spelar det nog ingen roll om bilen är stor eller liten eftersom bebisen lär bli platt oavsett...
    ...men kör man runt med en bebis så är det krocksäkerheten som avgör, och där kan såväl stor som liten bil vara säker.

Det finns många säkra modeller av småbilar; vissa modeller av Huyndai, Renault, Honda, Ford Fiesta och VW t.ex. Däremot ska man väl undvika Nissan Micra t.ex.
    Och det finns stora bilar, t.ex. Ford Scorpio och Opel Omega som är sämre än en liten bil vad gäller säkerhet.

• Tow2Mater

Du menar miljötänket ska åka ut med badvatten när man skaffar bebis och barn?

• Tow2Mater

Du menar miljötänket ska åka ut med badvattnet när man skaffar bebis och barn? (skulle det ju stå)

• Natulcien
    pollydolly skrev 2014-04-22 12:56:14 följande:
    Okej men då känner jag mig lugnare.
    Ja...det beror ju alltså på vad det är för bil. Märke och modell, alltså. Vad har du själv för bil?
  • pollydolly

Jag är väl extra rädd just för att jag var med om en korsningsolycka där den som körde in i mig hade RÖTT! Och då hade jag våran "skitbil" och körde med eftersom jag bara hade den till jobbet. 50km/h och bilen fick skrotas efter.

• Natulcien
    pollydolly skrev 2014-04-22 18:33:19 följande:
    Volvo V70.
    Volvo V70 är en av de säkraste bilarna. I synnerhet de som kom efter 2007.
Svar på tråden liten eller stor bil när man kör runt på bebis/barn