• tilde72

Packning och resa själv med barn

Jag behöver tips på hur jag ska göra det lättast för mig att resa med min dotter som är 4 år och packningen.
    Vi kommer att åka mestadels tåg.
    Förra året hade vi dotterns vagn som då var superbra att även packa i och sätta stora ryggan i när hon gick bredvid. När vi var och handlade packade vi i den. Så den underlättade mycket för mig.
    Nu behöver hon inte vagnen längre. Funderar faktiskt på att ta med vagnen i alla fall...
    Hur gör ni andra här på forumet?

• Svar på tråden Packning och resa själv med barn
  • Kodia

Kan du inte ta en resväska på hjul? Eller en shoppingvagn?

• YokohamaNr2

Jag har rest mycket med två barn själv, mest flyg iofs men har provat de flesta kombinationer av väskor och det bästa har varit ryggsäck och rullväska till mig och liten ryggsäck till barnen om du nu behöver så pass mycket bagage. Jag har nämligen också lärt mig att vara sparsam med packningen  

Reser man tex till vänner eller familj så skippa handdukar och badrumsgrejer (dvs tanddkräm, duschkräm osv) och fråga om det är ok att du lånar, eller köp sånt på plats

Gå igenom dagarna och gör en lista typ Reser i, kläder dag 1, dag 2 osv. På det sättet ser man att man inte behöver 4 par byxor på 3 dagar

• mia maria

Jag har också rest mkt själv med barn, o oftast blir det resväskor på hjul o ryggsäckar. Olika storlekar på resväskor beroende på hur långt man ska åka o hur länge man ska vara borta.
    Barnen brukar även ha egna ryggsäckar.

Ta med vagnen om du känner att det blir smidigt, annars tar du en ryggsäck o en s.k kabinväska med hjul. Och en ryggsäck till dottern.

Svar på tråden Packning och resa själv med barn