• Tail

Någon som känner igen sig?

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn.
    Vi är båda 23år fast jobb och bor på en mindre hästgård.
    Jag har så mycket tankar som går genom mitt huvud just nu. Har ingen att prata med det här om. Självklart lyssnar min sambo men känner jag behöver prata med någon som gått/går igenom samma sak
    Jag slutade med p-plåster för 1 1/2 månad sedan skulle jag tro. Har haft en mens efter.
    Enligt en sida på internet skulle jag ha haft ägglossning i helgen
    Vi hade oskyddat sex söndag,måndag och idag.
    Jag har så jobbiga tankar om att det inte kommer ta sig. Och skulle jag bli gravid så är jag livrädd för missfall.
    Är det normalt?
    Är det mer vanligt än ovanligt att det tar några gånger innan man får ett +?
    Är ju jätte glad att vi har kommit fram till detta beslut om att skaffa barn nu och jag kan inte ha en bättre kille.
    Men varför kan jag inte bara vara lugn och ta allt som det kommer?

• Svar på tråden Någon som känner igen sig?
  • Janatiq

Att längta efter barn och vara orolig är vanligt

När jag och min man bestämde oss för att skaffa barn gjorde vi nog helt fel.. Vi planerade sexet utefter min ägglossning och gjorde till och med ett schema för när vi skulle ha sex. Det blev tråkigt och efter många månader gav vi upp. Jag blev ju ändå inte med barn..

Pressen man sätter på sig själv att bli gravid skapar någon sorts spärr i kroppen.

Så när vi väl slutat försöka och bara levde som vanligt, då blev det ett plus i rutan

Missfall är nog alla oroliga för, men det är inget man kan styra över. Lätt att säga att man ska sluta tänka så, jag vet.. Men man får helt enkelt ta det som det blir. Förhoppningsvis går allt bra för er

Lycka till!

• Mawliiin

För oss tog de 10 månader innan jag fick ett plus på stickan, men åt p-piller innan, så tror de tog ungefär 6 månader innan dom var ur kroppen..

Sen missfall var jag jätte orolig över ! Har vart orolig över något under hela graviditeten! Alltid något nytt hela tiden, men det hör till det nya livet:)

Nu väntar jag första barnet 3 1/2 vecka:)

• Tail

Va skönt att jag inte är ensam om att ha dessa tankar. Speciellt om missfall.

Vill liksom att det ska bli en överraskning när + kommer men samtidigt vill jag ha koll på äl osv.

Men vill inte att det ska bli att vi har sex bara för att bli gravida.

Känns som det är det ända jag har i huvudet och det är som du säger att det kanske blir en spärr istället.

Det borde kanske va samma med p-plåster att det tar ett tag innan det går ur kroppen? Va kul med första barnet grattis

känns skönt att veta att det kan ta ett tag med utan att det är konstigt.

• Batmamba

Jag väntar mitt andra barn och är också orolig att ngt ska gå fel. Det ingår i föräldraskapet att oroa sig (inom rimliga gränser) och oron tar inte slut när barnet är fött heller.

Lycka till, och fortsätt prata mycket med varandra om hur det känns!

• MrsEnglund

Man kan inte läsa på en hemsida när du har ägglossning. ta hjälp av ägglossningstest och/eller temperaturmätning så vet du när du har ägglossning.

• Tail

Jag känner mig så mycket lugnare efter ha läst mycket här på fl.

Nu känns det mer att jag tar det hela med ro. Hur man nu kan svänga från att vara totalt orolig över allt till att bara vara lugn och vänta på att det ska ske.

Idag är jag på bim +4 har inga speciella symtom än lite öm i bröstvårtorna och det trycker lite i sidan av magen ibland.

Har inte tagit något test än. Då jag tycker att jag inte känner mig speciellt gravid.

Min mens har vart regelbunden hela tiden.

Borde jag plussa nu om jag är gravid eller är det vanligt att plussa sent? (:

• MrsEnglund

Man kan plussa från Bim, men en del plussar senare. Jag håller tummarna för dig!

• Tail

Blev inget + förra gången tyvärr.

Har precis haft äl och har kört med äl-test och hoppas det kan hjälpa lite (:

Sex varannan dag eller varje vilket kan va bäst? (:

Nu är det bara långa väntan på bim!

Svar på tråden Någon som känner igen sig?