• Sandii13

Vår katt klättrar gärna upp i träd

Vi har en katt som är snart ett år. Vi fått hem henne i januari, hon var som innekatt när hon bodde med tidigare ägare. Men vi insåg sen att hon ville så gärna komma ut, så började vi släppa ut henne när snön var borta. I slutet av mars var hon borta en natt, både jag och gubben var så oroliga om henne, sedan på morgonen hittade vi henne på ett träd i skogen bredvid där vi bor. Pga jobbet var vi tvungna att lämna henne, men så snälla grannar fick ner henne på nåt sätt. Några veckor efter var hon uppe igen på våran tomt men gubben lyckas få ner henne. Strax förre påsk var hon borta igen så trodde vi att hon måste vara på nåt träd igen, på morgon hittade vi henne på träd hos grannen, men den här gången lyckades vi inte få ner henne. Regnig och blåsig, hon satt där i 2 nätter och en dag. Ont i hjärtat fick vi !!!! Men på fredag morgon stod hon utanför dörren när gubben skulle till jobbet. Så himla glad var vi!!! Men!!!!! Lördag morgon släppte vi ut henne så var hon uppe i gen!!!! Suck!!!!! Där fick hon sitta i två soliga dag och en natt. Till slut insåg vi att hon kom aldrig ner själv. Hon såg väldig trött och hängde sig på grenar !! Som tur känner vi en som känner brandmännen och de skulle ha övning på måndagar!!! Så kom brandmännen ut och tog ner henne. Hur ska vi göra med henne. Vi tycker så mycket om henne. Hon är så go annars!!! Ny vågar vi inte släppa ut henne. Och hon vi vara ute så förstår jag när det är fint ute. Har ni några förslag hur vi kan göra??

• Svar på tråden Vår katt klättrar gärna upp i träd
  • Birgitta02

Jag skulle föreslå att klippa klorna ofta ofta. Trubbiga klor fäster inte. Å andra sidan är det ju flykt upp i träd som räddar en katt som blir jagad av ex.vis hund. Knepigt det där.

• Sandii13

Jag klippte henne när vi fick ner sist, men vågar inte släppa ut henne än!! Synd om henne också!!

• nemo1

Men snälla rara, släpp inte ut henne igen. Bygg en rastgård om ni promt ska ha henne ute.

Svar på tråden Vår katt klättrar gärna upp i träd