Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-24 07:31:42 följande:
Vissa hundar slutar aldrig skälla hur mycket träning de än får eller oberoende om de är trygga eller inte. Vissa har det i sin natur och bara måste skälla på allt och alla. Bor man i lgh och måste arbeta så är det störande om för grannar om man har en hund som skäller så fort den hör någonting. Vet tom att hunden som fick citrushalsband skällde på nätterna när folk gick i trapphuset. När veterinären rekommenderade halsbandet så gjorde det under. Och efter ett tag behövde de inget halsband inne för hunden skällde inte inne mer.
Kan ett halsband få bort det kan träning få bort det anser jag.
Har man misslyckats så har man tränat fel för sin hund.
Givetvis så finns det hundar som har lättare till skall och vaktar och visst finns det hundar som inte skäller a osäkerhet det är ju jättesvårt för oss att veta då vi inte känner hunden.
men i meroarten är de osäkerhet.
Jag har en unghund med osäkerhet (vanliga tonårsfasoner) plus att han har mycket vakt och lätt till skall så jag vet vad jag pratar om.'
Kan man inte träna sin hund och bor i lägenhet och grannarna störs av det så kanske man ska ändra sin livsituation eller inse att detta kanske inte var bästa valet av ras,'
Igen, ja jag vet vad jag pratar om för de är inte så länge sedan jagf själv var där !