• Anonym (behöverråd)

Min vän säljer sig och spelar in porrvideos, vad göra?

Igår kväll fick jag reda på något fruktansvärt hemskt. Min icke-biologiska syster har blivit erbjuden tusentals kronor för sex och spelar in porrvideos och tar naken bilder med en av sina föräldrars vänner.

För ett par månader sedan fick jag reda på att min vän hade varit utsatt för våldtäkt när hon var runt 8 års ålder. Av flera vänner som hon berättade det för, tyckte hon att jag var den som reagerade starkast på det. Under veckan sa hon att hon brydde sig inte om våldtäkten, den har inte påverkat henne och hon tar det inte så hårt. Det är mest "pinsamt" för henne att prata om det. Nåväl, tyckte att det var lite skumt men jag brydde mig väl inte så mycket mer.

Igår kväll var hon hos mig och glömde mobiler här hemma. Vi har likadana telefoner så jag tog fel telefon och skulle smsa lite med folk. Jag kollade igenom konversationerna och undrar "vad är detta? vilka är alla dessa personer, jag har inte pratat med dom?" När jag klickar mig in på konversationen ser jag att det är min väns mobil jag är inne på, inte min egen. Och trots det förbjudna så fortsatte jag läsa, för jag fick en dålig magkänsla av detta.
    Den killen hon blev utsatt för våldtäkt av, har hon nu fortsatt ha sex med, oskyddat. Hon har även skickat nakenbilder till honom. Jag fortsatte läsa flera konversationer och kom till folk som skulle betala tusentals kronor för att få ha sex med henne, hennes föräldrars vän har hotat med att ta livet av sig om hon inte har sex med honom, hon har spelat in porrvideos och poserat naken framför honom medans han har fotograferat det. Detta har läckt ut i och med att denna fördjävla killen har gått och skrutit om att har han minsann fått ligga, han. Då har en annan kille fått tag på bilderna där min vän poserar naken och hotar henne med "om du inte spelar in en till p-rulle till med *** så lägger jag ut nakenbilderna på dig på nätet".

Jag misstänker starkt att hon inte vill detta själv, att hon känner sig tvingad, att hon vill inget annat än att sluta med detta. Det märker man i texten då hon försöker försvara sig och säger nej till att skicka nakenbilder på sig själv till folk (okänt folk har frågat henne om lättklädda bilder och hon har gått med på det) men samtidigt så kan hon vara den som "får nog" och tar initiativ till att skicka bilder på sina privata delar.

Det här är en tjej som jag har känt sedan barnsben. Vi två och en till var allra bästa vänner, men just de gångerna hon blev våldtagen av denna man när hon var liten, fanns inte vi där. Vi var några meter ifrån henne, men vi anade ingenting. Jag känner sådan skuld. Jag har växt upp med henne, hon är som min lillasyster. En riktig lillasyster. Jag kommer ihåg när vi var små och mamma kallade henne gumman och hennes mamma kallade mig för lilla hjärtat. Vi alla var en familj som bodde på samma gata. 

Vad ska jag göra? Ska jag kontakta BRIS, polisen, hennes mamma? Snälla hjälp mig. 
    (Vi är 18 år just nu)

• Svar på tråden Min vän säljer sig och spelar in porrvideos, vad göra?
  • Aniiee

Fråga henne? Mår hon dåligt så sträck ut en hand, mår hon bra så skit i det....

I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Anonym (behöverråd)
    Aniiee skrev 2014-04-24 00:13:05 följande:
    Fråga henne? Mår hon dåligt så sträck ut en hand, mår hon bra så skit i det....
    Hade tänkt fråga henne, men hon har undanhållit mig från detta i flera år. Hon kanske förnekar det, blir arg, gör något annat, jag vet inte vad.
    Men jag ska i alla fall prata med henne. Det måste jag.
Svar på tråden Min vän säljer sig och spelar in porrvideos, vad göra?