• bakalitenkaka90

BF Jul / Nyår 2014 **Bildtråden**

Här kan vi samla alla bilder på allt möjligt som hör graviditeten till. gravtest, magar, UL-bilder... you name it!

Släng upp det du känner för =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-24 10:32

Här är länk till diskussionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73082743.html

• Svar på tråden BF Jul / Nyår 2014 **Bildtråden**
  • bakalitenkaka90
    JhjärtaK skrev 2014-05-01 09:18:23 följande:
    Haha, så har jag också gjort smile2.gif
    åh nämen sedär! inte bara jag då x).
    Ja ditt ser också BETYDLIGT starkare ut än ditt första!

Är definitivt en trygghet att se att det går framåt såhär innan man fått göra UL och fått sett den lilla på riktigt. ^^
  • maarny

Bild på vårt mirakel ( inte bokstavligen kanske ;) )  Dock lite oroad över att det står 1-2 veckor när det borde vara 5+5 - men vi får väl se när hen vill komma ut <3

• LängtansBlåaBlomma

Maermy: är du i v 7? För det visar hur många veckor sen du befruktades. Är du i v 4 står det 1-2 om jag förstått de där testen rätt :)

• bakalitenkaka90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-01 18:01:42 följande:
    Maermy: är du i v 7? För det visar hur många veckor sen du befruktades. Är du i v 4 står det 1-2 om jag förstått de där testen rätt :)
    Precis så har jag förstått det också, att det visar hur längesen du befruktades =)
  • Winterbaby

Hejsan! 
    Plussade igår och har BF NYÅRSAFTON, hahaha! Glad
    Nu är jag lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det här med att vara född riktigt tidigt på året eller riktigt sent?

• maarny

Jahaa.. sen befruktning. När blir mitt bf datum då? Allt är så snurrigt eftersom många säger att man SKA räkna från sista mensen. Första gången och inte alls koll på någonting känns det som :( 

• JhjärtaK
    Winterbaby skrev 2014-05-02 14:29:38 följande:
    Hejsan! 
    Plussade igår och har BF NYÅRSAFTON, hahaha! Glad
    Nu är jag lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det här med att vara född riktigt tidigt på året eller riktigt sent?
    maarny skrev 2014-05-02 14:34:45 följande:
    Jahaa.. sen befruktning. När blir mitt bf datum då? Allt är så snurrigt eftersom många säger att man SKA räkna från sista mensen. Första gången och inte alls koll på någonting känns det som :( 
    Kom över och diskutera i diskussionstråden! Finns en länk i TS, välkomna!

• Dream0n

Här är mitt sista test, haha. Vill liksom kolla varje morgon att det är sant.. Men nu vågar jag nog tro på det!!! :) Är i v.6 (5+0) idag..

• Elieas

Superroliga trådar som skapats här
    Bf Julafton

Hade oregelbunden mens så vet inte riktigt när bim var men inte superstarka streck så när det digitala sa Gravid var det en lättnad

Gosedjuret vann vi på ett spel dagen jag hade ägglossning, sa på skoj om det blir ett pluss denna gången ska det bli Pysens första gosedjur.

• LängtansBlåaBlomma

Jag slänger in trådens första ultraljudsbild!
    Eftersom jag fått medicinsk hjälp för att bli gravid erbjöds jag göra ett tidigt vul. Jag är idag 8+0 (inte 8+1 som det står på bilden för läkaren hörde fel) och det här, mellan de två kryssen, ligger vårt lilla mirakel som är 17 mm lång (BF 31/12).

• bakalitenkaka90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-22 22:54:14 följande:
    Jag slänger in trådens första ultraljudsbild!
    Eftersom jag fått medicinsk hjälp för att bli gravid erbjöds jag göra ett tidigt vul. Jag är idag 8+0 (inte 8+1 som det står på bilden för läkaren hörde fel) och det här, mellan de två kryssen, ligger vårt lilla mirakel som är 17 mm lång (BF 31/12).

åh va roligt!!! =D <3
  • atstrugglec

En liten bebis rakt framifrån i v 9+4 (ungefär) Hjärta

Jag fick göra vul idag pga tidigare MA och oron har ju varit rätt så tärande... men nu känner jag mig bara som världens lyckligaste människa!
    Det viftades med armar och ben, hjärtat pickade på som det skulle, nog med vatten fanns, den var cirka 3 cm och allt verkade "normalt" och bra so far. Lättnaden!

• atstrugglec
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-27 21:56:33 följande:
    Jag ser huvudet men syns benen och armarna?
    Benen vek den in och armarna är längs sidorna när hon stannade bilden. Önskar man fick rörligt material i stället
  • Dream0n

Igår fick vi se den lille för första gången. (11+0) En helt obeskrivlig känsla att se när den rörde sig där inne, och att han/hon hade två armar&händer, två ben&fötter, hjärna och ett hjärta som slog! ???? BF 1/1-15.

Svar på tråden BF Jul / Nyår 2014 **Bildtråden**