• Erfdgt

Dopinbjudningar, hur gjorde ni era?

Jag hade planerat att vi skulle använda något foto från fotografen till dopinbjudningarna, men eftersom vi inte fått se bilderna ännu (2 månader senare) och inte får tag på fotografen, så måste vi tänka om. Nu vet jag inte riktigt hur inbjudningarna ska se ut. Det är dop för två barn, en på ca 8år och en som kommer vara ca 6 månader.

Hur såg era inbjudningar ut? Gjorde ni dom själva eller beställde ni inbjudningskorten? 

• Svar på tråden Dopinbjudningar, hur gjorde ni era?
  • amiofo

Jag gjorde själv. Lite tjockare vitt papper en fin bild som jag hittade på nätet. Sen foto på sonen som vi tagit på ena sidan och själva texten på den andra. Halvt A4 vikt på mitten

• Elmiina

Jag beställde ifrån tryckstudion.se. Dom har färdiga mallar som man sedan själv kan ändra färger, bilder, text och så med. Det är dessutom superenkelt att ordna korten där så som man vill ha dom (tycker att tex vistaprint och sådana sidor är kluriga). Korten kostade ju lite men dom vart såååå fina och jag kommer beställa alla födelsedagskort och nästa dop kort från den sidan framöver :)

Ett plus är att man har supersnabb mail kontakt med dem och de tryckte korten och skickade dem samma dag till mig då det var lite akut för oss för att ett annat företag hade sabbat sig.

Jag rekommenderar dessa till alla :) Tjocka, lyxiga papperskort som levereras i fina boxar dessutom. Stort plus!

• fluu

Enklast möjliga. Köpte snygga vykort, skrev inbjudan och skickade. Till släktingarna då. Kompisarna smsade vi.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Erfdgt
    amiofo skrev 2014-04-24 19:33:33 följande:
    Jag gjorde själv. Lite tjockare vitt papper en fin bild som jag hittade på nätet. Sen foto på sonen som vi tagit på ena sidan och själva texten på den andra. Halvt A4 vikt på mitten
    Jag har funderat på att göra egna, men.. eftersom vi inte har någon skrivare (den har visst gett upp upplyste maken mig om imorse), så la jag ner det projektet :P
  • Erfdgt
    Elmiina skrev 2014-04-24 21:01:36 följande:
    Jag beställde ifrån tryckstudion.se. Dom har färdiga mallar som man sedan själv kan ändra färger, bilder, text och så med. Det är dessutom superenkelt att ordna korten där så som man vill ha dom (tycker att tex vistaprint och sådana sidor är kluriga). Korten kostade ju lite men dom vart såååå fina och jag kommer beställa alla födelsedagskort och nästa dop kort från den sidan framöver :)

Ett plus är att man har supersnabb mail kontakt med dem och de tryckte korten och skickade dem samma dag till mig då det var lite akut för oss för att ett annat företag hade sabbat sig.

Jag rekommenderar dessa till alla :) Tjocka, lyxiga papperskort som levereras i fina boxar dessutom. Stort plus!
    Den sidan har jag aldrig hört talas om, men ska kika in den :) Tack!

Vi beställde våra bröllopsinbjudningar från Vistaprint och var jättenöjda med dom! Tog ju dock ca 3 veckor att få hem dom. Jag hade tänkt beställa därifrån nu igen, men hittade inget fint utan en egen bild. Eftersom vi inte fått bilderna från fotografen ännu, så har vi ingen bild, så måste försöka hitta något annat :P
  • Erfdgt
    fluu skrev 2014-04-24 21:23:55 följande:
    Enklast möjliga. Köpte snygga vykort, skrev inbjudan och skickade. Till släktingarna då. Kompisarna smsade vi.
    Okej, det var ju också en idé :) Sms kommer vi inte skicka, då jag älskar att få skicka riktiga brev! :D
Svar på tråden Dopinbjudningar, hur gjorde ni era?