• shadowz

Galet illamående är de på G? V 42

Är i v 42 (BF+11) la mig på sängen får lite små värkar, de gör ont men inte galet ont. Haft det till och från i snart en vecka. Kommer med 15-30 minuters mellanrum. Men så började jag helt plötsligt må galet illa. Låg å läste å mådde bra å helt plötsligt får jag en sur uppstötning som efterföljs av ett helt galet illamående som vägrar släppa. Känns som jag ska spy, brukar ha svårt att spy i vanliga fall och inte spytt nu heller utan får stå ut med illamåendet och lätt halsbränna. Kan detta vara tecken på att det är på gång? Eller behöver jag ringa till FL? Första barnet så har ingen aning om hur det ska kännas :(

• Svar på tråden Galet illamående är de på G? V 42
  • Aileen Allannah

Du behöver inte ringa förlossningen för att du mår illa. Kanske bebisen sparkade till eller bökade sig tillrätta och lade sig och trycker mot magsäcken helt enkelt. Däremot så är det klart att det snart är igång, du är ju långt över bf nu. Heja!

• Aftonstjärna

När värkarna kom igång ordentligt för mej så började jag med att må illa och spy. 6 timmar senare var min son född. Så kan nog vara nåt! Hoppas du redan är på förlossningen!!   

bf 23/10
Svar på tråden Galet illamående är de på G? V 42