• Svar på tråden Bonusmammor-sluta bete er som bortskämda 5 åringar!!!
  • Ess
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-27 10:19:59 följande:
    Det här med att vara rotad på orten, det är skillnad om man flyttat dit självmant först och SEN träffat mannen där, än om man flyttar för mannens skull.
    Ja och sen om mannen har sin släkt på orten eller om han också är inflyttad.
  • SupersurasunkSara
    Ess skrev 2014-04-27 10:29:52 följande:
    Ja det med. Samt vilken kontakt man får med hans släkt. Jag tex älskar min mans mamma som min egen, hon är underbar. Min mamma är tyvärr död men min mans mamma är bra på att vara min också Skulle lätt kunna bo där de bor, men det är 6 tim resväg härifrån så då får varken mina barn eller makens ena umgänge regelbundet.
  • Radhuspinglan
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-27 10:19:59 följande:
    Det här med att vara rotad på orten, det är skillnad om man flyttat dit självmant först och SEN träffat mannen där, än om man flyttar för mannens skull.

Det började med att jag flyttade hit för att komma närmare sonens pappa, så att de skulle kunna ses oftare och enklare. Dock blev det inte riktigt så, så jag beslutade mig för att flytta hem igen. Mitt i allt detta träffade jag min pojkvän. Så just nu bor jag kvar här för hans och hans barns skull. Min son trivs givetvis i staden vi bor i han med. ;) Att min pojkväns släkt bor här, ser jag bara som positivt. Framförallt iom att min släkt bor relativt långt härifrån.
  • Miss Skywalker
    Ess skrev 2014-04-25 17:38:20 följande:
    Mest meningslösa artikeln någonsin, yada yada osv........ Mitt enda råd till henne är att hon kan leva i en dysfunktionell tillvaro under ett antal år, och sen uttala sig igen.

• Wira
    Radhuspinglan skrev 2014-04-27 10:33:11 följande:
    Det började med att jag flyttade hit för att komma närmare sonens pappa, så att de skulle kunna ses oftare och enklare. Dock blev det inte riktigt så, så jag beslutade mig för att flytta hem igen. Mitt i allt detta träffade jag min pojkvän. Så just nu bor jag kvar här för hans och hans barns skull. Min son trivs givetvis i staden vi bor i han med. ;) Att min pojkväns släkt bor här, ser jag bara som positivt. Framförallt iom att min släkt bor relativt långt härifrån.

Men alla har ju inte den fina kontakten även om det verkligen är kanon att du har det. Det finns de som inte alls kommer överrens med svärfamiljen och som därför kan känna sig väldigt ensamma nör de blivit gravida och känner sig lite överväldigade och i behov av stöd från nära och kära. Det måste du väl någonstans förstå? Klart det är fel att flytta bara för att man vill förstöra men jag tvivlar på att det gäller speciellt många. Det finns oftast vettigare anledningar än så för att vilja flytta. I trådar här som tar upp väldigt likartade problem så är ts som vill flytta när hon blivit gravid oftast otroligt ensam. De har inga egna vänner, bara gemensamma med mannen som var mannens vänner från början, de har inga hjärtliga relationer med sina svärföräldrar eller mannens andra släktingar och de inser i och med en stundande mammaledighet att ensamheten blir väldigt mycket mer påtaglig. Jag har full försåelse för att dessa kvinnor vill flytta hellre än att bo kvar för någon annans skull medan deras eget mående rasar snabbt. Försök sätta dig in i situationen där du inte alls bosatt dig där för mannens skull utan för din egen men sen råkat träffa partnern där. Det är svårt att skaffa nya vänner på orten, svärfamiljen är lite knepig och mannen jobbar heltid. Du är oplanerat gravid och känner noll stöd där du bor utom mannen - som är borta hela dagarna. På hemorten finns din familj, alla dina vänner och ett stort nät av trygghet. Är denna kvinna verkligen en rutten människa som känner som hon gör? Eller är hon kanske - mänsklig...?
  • Radhuspinglan
    Wira skrev 2014-04-27 17:30:11 följande:
    Men alla har ju inte den fina kontakten även om det verkligen är kanon att du har det. Det finns de som inte alls kommer överrens med svärfamiljen och som därför kan känna sig väldigt ensamma nör de blivit gravida och känner sig lite överväldigade och i behov av stöd från nära och kära. Det måste du väl någonstans förstå? Klart det är fel att flytta bara för att man vill förstöra men jag tvivlar på att det gäller speciellt många. Det finns oftast vettigare anledningar än så för att vilja flytta. I trådar här som tar upp väldigt likartade problem så är ts som vill flytta när hon blivit gravid oftast otroligt ensam. De har inga egna vänner, bara gemensamma med mannen som var mannens vänner från början, de har inga hjärtliga relationer med sina svärföräldrar eller mannens andra släktingar och de inser i och med en stundande mammaledighet att ensamheten blir väldigt mycket mer påtaglig. Jag har full försåelse för att dessa kvinnor vill flytta hellre än att bo kvar för någon annans skull medan deras eget mående rasar snabbt. Försök sätta dig in i situationen där du inte alls bosatt dig där för mannens skull utan för din egen men sen råkat träffa partnern där. Det är svårt att skaffa nya vänner på orten, svärfamiljen är lite knepig och mannen jobbar heltid. Du är oplanerat gravid och känner noll stöd där du bor utom mannen - som är borta hela dagarna. På hemorten finns din familj, alla dina vänner och ett stort nät av trygghet. Är denna kvinna verkligen en rutten människa som känner som hon gör? Eller är hon kanske - mänsklig...?

Okej, kvinnan kommer på att hon saknar mamma och pappa. Men mannen då? Om han tvingas flytta så kanske han också kommer att sakna sina föräldrar - men framförallt SINA BARN!!!
  • Anonym (xena)
    Radhuspinglan skrev 2014-04-27 17:59:23 följande:
    Okej, kvinnan kommer på att hon saknar mamma och pappa. Men mannen då? Om han tvingas flytta så kanske han också kommer att sakna sina föräldrar - men framförallt SINA BARN!!!

Åh så du pratar. "Om han tvingas flytta", i en sund relation är det väl ett givande och tagande, man kommer överens. Jag har tex anpassat mig efter var hans barn går i skolan och vissa livsdrömmar är rejält på is. Just nu. Men då heter det ju bara att jag får köpa "hela paketet". Bs.
  • Radhuspinglan
    Anonym (xena) skrev 2014-04-27 18:10:39 följande:
    Åh så du pratar. "Om han tvingas flytta", i en sund relation är det väl ett givande och tagande, man kommer överens. Jag har tex anpassat mig efter var hans barn går i skolan och vissa livsdrömmar är rejält på is. Just nu. Men då heter det ju bara att jag får köpa "hela paketet". Bs.

Vi är oense. Orkar inte jiddra. Jag anser mig dock ha en sundare syn på det hela. Tack och gonatt!
  • The bad seed

För min egen del flyttade jag nästan 70 mil och över svenska gränsen för att bo med min man.
    Vi hade båda barn från innan. Han har sitt barn vh.
    Min dotter var ganska liten och jag hade inte så lång erfarenhet av att vara mamma. Nu i efterhand har jag, helt ärligt, många gåner ångrat att jag flyttade. Alltså jag älskar såklart min man och hade jag inte fyttat hade vi inte fått vår gemensamma son som vi båda älskar oerhört mycket!
    Men vi var i det läget att vi för inte länge sen planerade att flytta hem till min stad. Vi har ingen här vi bor då min man inte heller är här ifrån. Det är klart min man allra helst skulle vilja bo här, nära sitt barn, men jag tvingade honom på ingen måte! Hur skulle jag kunne tvinga en vuxen man att flytta mot sin vilja?
    I en relation måste man ge och ta. Han vet att jag har offrat mycket för vår relation och att jag tycker det är jobbigt att inte ha någon familj runt oss. Han har sim mor bara några timmar härifrån, men hon har tyvärr sagt upp all kontakt med sin egen familj, så vi har inte det stödet som vi hade hoppats på från början.
    Nu blev det inte att vi flyttade ändå, men klart jag kände på lite dåligt samvete när jag tänkte på hans barn som vi ville flyttat ifrån. Men samtidig så är det 5 personer att ta hänsyn till hos oss, så det är det inte självklart att vi måste stanna kvar här för att ett av barnen blir kvar OM det finns viktiga årsaker till en flytt såklart. Vi tänkte ju inte flytta bara för att... Mitt mående, barnens närhet till släkt, jobb och studiemöjligheter osv.

Blev kanska lite rörigt och utan någon klar mening detta. Är så trött ikväll. Men tänkta bara jag ville berätta hur det var för vår del.

• Wira
    Radhuspinglan skrev 2014-04-27 17:59:23 följande:

Så kvinnan ska offra sitt psykiska mående för någon annans skull? Så länge pappa och bonusbarn är lyckliga spelar det ingen roll om den nyblivna mamman går rätt ner i en djup förlossningsdepression till exempel? Nä, i det läget tycker jag att kvinnan ska prioritera det viktigaste: att kunna vara en bra mamma till sitt barn, och det involverar att se till så att man mår bra. Alla kan inte alltid vara lika lyckliga, sånt är livet. Det kan lika gärna va så att en förälder blir svårt sjuk och kvinnan vill flytta hem för att stötta osv. Man är sina egna närmast.
  • Wira
    Radhuspinglan skrev 2014-04-27 18:17:12 följande:
    Vi är oense. Orkar inte jiddra. Jag anser mig dock ha en sundare syn på det hela. Tack och gonatt!

Jag anser att din syn på det hela är grymt tunnelseende och trångsynt. Du klarar inte alls av att sätta dig in i andra situationer än din egen och tycker på allvar att en kvinna ska offra sin psykiska hälsa och sitt mående för några barns skull som inte ens är hennes egna. Det är inte sunt..
  • Wira
    The bad seed skrev 2014-04-27 18:38:43 följande:
    För min egen del flyttade jag nästan 70 mil och över svenska gränsen för att bo med min man. Vi hade båda barn från innan. Han har sitt barn vh. Min dotter var ganska liten och jag hade inte så lång erfarenhet av att vara mamma. Nu i efterhand har jag, helt ärligt, många gåner ångrat att jag flyttade. Alltså jag älskar såklart min man och hade jag inte fyttat hade vi inte fått vår gemensamma son som vi båda älskar oerhört mycket! Men vi var i det läget att vi för inte länge sen planerade att flytta hem till min stad. Vi har ingen här vi bor då min man inte heller är här ifrån. Det är klart min man allra helst skulle vilja bo här, nära sitt barn, men jag tvingade honom på ingen måte! Hur skulle jag kunne tvinga en vuxen man att flytta mot sin vilja? I en relation måste man ge och ta. Han vet att jag har offrat mycket för vår relation och att jag tycker det är jobbigt att inte ha någon familj runt oss. Han har sim mor bara några timmar härifrån, men hon har tyvärr sagt upp all kontakt med sin egen familj, så vi har inte det stödet som vi hade hoppats på från början. Nu blev det inte att vi flyttade ändå, men klart jag kände på lite dåligt samvete när jag tänkte på hans barn som vi ville flyttat ifrån. Men samtidig så är det 5 personer att ta hänsyn till hos oss, så det är det inte självklart att vi måste stanna kvar här för att ett av barnen blir kvar OM det finns viktiga årsaker till en flytt såklart. Vi tänkte ju inte flytta bara för att... Mitt mående, barnens närhet till släkt, jobb och studiemöjligheter osv. Blev kanska lite rörigt och utan någon klar mening detta. Är så trött ikväll. Men tänkta bara jag ville berätta hur det var för vår del.

• Radhuspinglan
    Wira skrev 2014-04-27 23:08:46 följande:
    Jag anser att din syn på det hela är grymt tunnelseende och trångsynt. Du klarar inte alls av att sätta dig in i andra situationer än din egen och tycker på allvar att en kvinna ska offra sin psykiska hälsa och sitt mående för några barns skull som inte ens är hennes egna. Det är inte sunt..

HAHA! Ooooookej.
  • My Little Man
    Radhuspinglan skrev 2014-04-28 00:36:11 följande:
    HAHA! Ooooookej.

Du, jag måste bara fråga... Är du även en av dem som menar att man inte får klaga, irritera dig på mannens barn eller som tycker det är vidrigt och elakt om en bonusmamma ändras i sina känslor, med begrunnelsen att "du visste att han hade barn redan. Du visste vad du gav dig in på"? Precis som att man aldrig någonsin får flytta för att "man borde tänkt på allting innan man flyttade till mannen?"
  • asta66
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-25 09:48:18 följande:
    Vi var klara med varandra ja och visst har jag många ggr velat säga och göra både det ena och det andra när pappan levde med sin första fru, men det förbättrade inte barnens situation på något sätt så det var bara meningslöst så jag la ingen energi på det.

Så vuxet och klokt önskar man att alla föräldrar skulle agera. Bra jobbat! Och så kan du ägna din tid och energi åt roligare saker.
  • SupersurasunkSara
    asta66 skrev 2014-04-28 13:24:18 följande:

Så vuxet och klokt önskar man att alla föräldrar skulle agera. Bra jobbat! Och så kan du ägna din tid och energi åt roligare saker.
    Tack Inte lätt alla gånger men då ringde jag en vän och gnällde lite Energin gick åt ändå, till barnen och att klara ekonomin och annat.
  • asta66
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-28 14:03:50 följande:
    Tack smile1.gif Inte lätt alla gånger men då ringde jag en vän och gnällde lite smile2.gif Energin gick åt ändå, till barnen och att klara ekonomin och annat.

Att få gnälla av sig är kraftigt underskattat enligt mig. Kram
Svar på tråden Bonusmammor-sluta bete er som bortskämda 5 åringar!!!