• Noro

    Tillgodo-fråga. Hjälp mig tänka rätt!

    Jag har handlat i en webbutik och betalat in för mycket pengar. Tror det var så att jag betalade i förväg och sedan inte behöll allt.
    Då fick jag 86:- tillgodo. Jag minns då att de frågade om jag ville ha dem insatta på mitt konto eller som tillgodo vid en senare beställning. Jag valde att ha dem tillgodo.

    För ett tag sedan bytte jag ut ett par trasiga byxor och fick då felaktigt en faktura med det nya paret. På fakturan var mina 86:- dragna.
    Jag bad dem sätta tillbaka mina 86:- eftersom jag inte skulle betala de byxorna.

    Då får jag svaret att de drar 86:- från beställningen jag precis fått.

    Stopp! Säger jag. Gör inte det, för de kläderna passar inte och ska tillbaka. Var snäll och sätt tillbaka 86:- tillgodo.

    Då får jag mail där det står:
    "Hej! Tack för ditt mejl.

    Eftersom du skickar tillbaka varorna kommer fakturan
    att strykas och du är då inte betalningsskyldig för någonting
    och då kommer ingenting ligga här som tillgodo heller.

    Ha en fortsatt trevlig dag,
    Malin Kundtjänst"

    MEN! Då har jag ju förlorat mina 86:- för ingenting! Eller hur menar "Malin Kundtjänst"?

    Jag har inte haft problem med denna webshop förut, men de senaste gångerna jag varit i kontakt med Kundtjänst har det varit mycket krångel. De missförstår, skickar fel faktura och nu då mina 86:- tillgodo!

  • Svar på tråden Tillgodo-fråga. Hjälp mig tänka rätt!
  • sommar2001

    Det är klart att du ska ha tillbaka dina 86kr. Ring och prata med kundtjänst, det är alltid enklare än att ta det via mail.

  • Noro
    sommar2001 skrev 2014-04-25 22:51:40 följande:
    Det är klart att du ska ha tillbaka dina 86kr. Ring och prata med kundtjänst, det är alltid enklare än att ta det via mail.
    Tack för ditt svar!
    Jag ska ringa kundtjänst när det blir vardag igen
Svar på tråden Tillgodo-fråga. Hjälp mig tänka rätt!