Utredning Ängelholm
Någon son har gjort fertilitetsutredning på sjukhuset i Ängelholm och kan berätta mer om det?
Någon son har gjort fertilitetsutredning på sjukhuset i Ängelholm och kan berätta mer om det?
Önskar jag kunde hjälpa dig ,jag fick till en början bara en undersökning med vul och utskrivet 4 kurer pergotime.
Om jag inte blev gravid skulle vi återkomma och mannen få lämna spermieprov och därefter skulle jag eventuellt då få en spolning av äggledarna och sen skulle vi gå vidare därifrån.
Jag blev dock gravid precis innan jag skulle börjat med pergo.
#Jacqueline tack:). Fick du pergotime direkt vid första besöket? Hur var bemötandet?
#Jacqueline tack:). Fick du pergotime direkt vid första besöket? Hur var bemötandet?
De är riktigt trevliga. Jag har träffat både Johanna å Chatarina. Är jätte nöjd. Saknar egen äl av någon anledning så jag äter pergo. Varför spolar man äggledarna? Kanske borde göra det jag med om det kan hjälpa :)
De är riktigt trevliga. Jag har träffat både Johanna å Chatarina. Är jätte nöjd. Saknar egen äl av någon anledning så jag äter pergo. Varför spolar man äggledarna? Kanske borde göra det jag med om det kan hjälpa :)
...först 4 kurer pergo och sen ha tid för att lämna spermaprov och först efter att dom blivit klara skulle man få tid för spolning...känns som det hade gått ytterligare ett år bara där.[/quot
Menar du attan först provar pergotime 4 ggr och funkar inte det så tar man spermaprov?
...först 4 kurer pergo och sen ha tid för att lämna spermaprov och först efter att dom blivit klara skulle man få tid för spolning...känns som det hade gått ytterligare ett år bara där.[/quot
Menar du attan först provar pergotime 4 ggr och funkar inte det så tar man spermaprov?
Jag var nog lite otydlig . Gör man inget spermaprov förrän efter de månaderna??
Om så skulle vara fallet så tycker jag det är lite märkligt tillvägagångssätt. Då är det ju till att anta att "problemet" ligger hos henne. Det kan ju vara hans simmare med och då har man "slösat" bort de fyra månaderna. Eller hur?
Jag var nog lite otydlig . Gör man inget spermaprov förrän efter de månaderna??
Som jag skev är inte det till att anta och "slösa" med tid? Ska dit imorgon, får se om jag får mod att ifrågasätta det? Är ganska nervös...
Som jag skev är inte det till att anta och "slösa" med tid? Ska dit imorgon, får se om jag får mod att ifrågasätta det? Är ganska nervös...
Det hoppas jag med. Förresten tog du några blodprov?
Tack för du tog dig tid att skriva :)
Det hoppas jag med. Förresten tog du några blodprov?
Tack för du tog dig tid att skriva :)
Aha okej. Då är det nog ganska olika beroende på var man går. Har läst om en del som har gjort ett antal blodprov redan på första besöket som tex. kollat sköldkörteln. Jag har tagit blodprov för det tidigare låg på gränsen då vad jag kan komma ihåg och när jag läst om det kan påverka det hela så skulle jag vilja testa det igen. Jag får väl se vad han säger imorgon. Åååh bebis titt :). Måste vara underbart att få en liten titt på den. Skönt att få veta att den mår bra och växer :).
Hur gick det för dig?