Brev till biomamman, kan man skriva så här?
Hej
Min man ville ha hjälp att författa ett brev till biomamman ang hämtning och lämning. De har ett umgängesavtal som mamman kräver att vi följer på minuten, men själv kan hon ringa och bara tala om att nu ska barnet hämtas på annan plats lite nu och då.
Vi har ledsnat då det är en bra bit att åka för att hämta barnet (drygt 1½ timme) och när mamman byter plats blir det oftast längre restid även om sträckan är samma då vi hämtar på fredagen och många vet ju hur köerna från Sthlm är då...
Hej XX
Jag vill att vi from nu följer umgängesavtalet, från båda håll, inte bara från mitt. Jag kommer att hämta yy på dagis kl aa som vi kommit överens om. Är han inte på dagis pga sjukdom hämtar jag givetvis hemma hos dig, om h*n är kry nog att åka. Jag kommer däremot inte att hämta yy hos din pappa din syster eller någon annanstans eftersom det innebär en betydligt längre körtid. I vissa fall pga köer, i andra fall pga avståndet. Yy orkar inte hålla sig vaken hela vägen hem och blir sen uppe till sent på natten, men vaknar, som du själv vet, tidigt i alla fall och hela lördagen blir jobbig för oss alla men främst för Yy.
Du vet ju själv hur det är att försöka hålla Yy vaken för att vänta dygnet rätt igen, du har påtalat detta ett flertal gånger då Yy ibland har somnat på väg hem till dig pga att du absolut ska ha den lämningstiden som vi bestämt.
Mvh Nn
Det sista som jag kursiverat, är jag tveksam om, det känns onödigt att påpeka mammans klagomål om det, men pappan ville gärna ha med det. (Därav att jag frågar här, andra som inte är inblandade känslomässigt kanske har något bättre förslag )