• spöke

Förra årets namnras - vilket flicknamn har du tröttnat på?

Det här är de tio flicknamn som minskade mest (procentuellt sett) under förra året.My
    Lisa
    Tuva
    Ida
    Linn
    Emelie
    Isabella
    Tove
    Matilda
    Siri

Vilket flicknamn har du tröttnat mest på av dessa? Tycker du att deras tid är ute? 

Nyfiket Spöke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förra årets namnras - vilket flicknamn har du tröttnat på?
  • Natulcien

Röstade på Tuva. Det är jag ganska less på. My är väl inte så kul heller.

Men de andra funkar fortfarande. I synnerhet Linn och Siri. De är "still going strong".

• Ellie

Egentligen säger ju inte en procentuell minskning så mycket. De kan ju ha gått från 2 personer till 1 person och då minskat med 50%.
    Jag tycker alla nämnda namn är fina, men skulle inte döpa eget barn till något av dem.

• metervara

Röstade på Tuva. Men nu kom jag på att jag egentligen tröttnat mer på Isabella. Det namnet kommer alltid som förslag när det pratas "tidlösa" och "vackra" namn. Är lite allergisk mot "tidlösa" namn..

• spöke
    Ellie skrev 2014-04-29 13:40:36 följande:
    Egentligen säger ju inte en procentuell minskning så mycket. De kan ju ha gått från 2 personer till 1 person och då minskat med 50%.
    Jag tycker alla nämnda namn är fina, men skulle inte döpa eget barn till något av dem.
    Sant. Det står inte på SCB:s sida om de bara har räknat med namn som har ett visst antal bärare eller inte, men jag skulle tro att så är fallet.
  • fluu

Emelie och Linn. Av samma anledning som med Hampus och Rasmus.
    Här var det fler namn som jag förväntade mig skulle sjunka i popularitet, de har varit med ett tag alla.
    Tycker mycket om Siri och Matilda.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SannaM

Röstade på Emelie. Det heter för tusan massor av kvinnor födda på både åttiotalet och nittiotalet, samt även en del sjuttiotalister. Nä, det får vila några år nu.

Svar på tråden Förra årets namnras - vilket flicknamn har du tröttnat på?