• Mellanmjölkens land

Vad ska vi ta med till bebisen?

Vi har en bebis som antagligen kommer vara 7 respektive 10 mån när vi hälsar på svärföräldrarna i Sydeuropa. Besöken blir 1v/gång.

När vi var nere med storasyster i ungefär den åldern var hon först 5,5 mån och helammades nästan och sen 13 mån och åt någorlunda vanlig mat. Vilken mat skulle ni ta med (om någon)?

Bebisen äter oftast gröt till frukost men får ibland lite bröd att tugga på istället. Äter burkmat ibland men även plockmat. Några Ellas (frukvarianten) blir det nog att ta med som mellanmål på stranden om jag inte ska amma.

Självklart vet jag att det finns barn där oxå men jag vill inte behöva stressa iväg till stan för att handla de första jag gör... I byn där de bor är utbudet rätt begränsat misstänker jag. Supermarketen där är mest i stil med en kvartersbutik.

Blöjor? Även där gäller ju att vi inte vill stressa iväg direkt och handla så för ett par dagar vill vi ha med. Vi ECar så blöjåtgången varierar mycket beroende på hur duktiga vi är på att läsa signalerna.

• Svar på tråden Vad ska vi ta med till bebisen?
  • Dixie

Jag hade tagit med blöjor + gröt för hela resan och även tagit med några burkar mat - kan vara skönt att ha några som man vet barnet äter av! 

• Mellanmjölkens land

Kanske dags att börja räkna hur många blöjor som faktiskt går åt för jag har ingen aning. Rekordet är väl 18h med torr blöja men samtidigt kan vi behöva byta flera ggr/h

Svar på tråden Vad ska vi ta med till bebisen?