• lillajagg

Lätt, Smidig Sittvagn med vändbart handtag ?

Hej! Jag vet att det finns hundratals trådar med liknande frågor jag nu kommer ställa men jag är i akut Behov av hjälp från andra mammor som kanske har/haft barnvagnar som vet vad dem snackar om och inte någon försäljare som bara vill få affären avslutad. Jag är ensamstående(pappan finns ej med i bild) och har en dotter på 8månader. Jag har under vintern haft en Emmaljunga Edge Duo Combi som har varit kanon hennes första tid som uppfyllde alla mina krav. (Stora fasta hjul, extra lång luggen som hon kunde använd uppemot nästan 6månader tills hon inte längre ville ligga, stor förvaringsknep som sväljes massor, höj och sänkbart handtag, osv. Perfekt vagn för oss. ) Nu är hon 8månader och våren och sommaren är här och jag är nu ute efter endast en smidig sittvagn! Finns det någon vagn som uppfyller mina krav eller ska man behöva köpa en Combi vagn igen för att få en bra sittdel? Mina krav/önskningar på sittvagnen; - två svängarna hjul fram, ska helst gå att låsa men är inget krav! - ergonomisk sittdel, i första hand. -lätt vagn som blir liten ihopfälld - varukorg som rymmer en del - vändbart handtag eller vändbart styre Detta är vad jag kommer på såhär på ram arm, är det någon vagn som dyker upp i huvudet som ni själva har erfarenhet av? Fördelar / nackdelar? Köper i förstahand begagnat så inga 8000kr vagnar nu! :) Kan också tillägga att då jag är strax under 1.80cm lång är jag ute efter en vagn som inte är lika låg som en bugaboo. (Annars hade jag köpt en sådan från första början!)

• Svar på tråden Lätt, Smidig Sittvagn med vändbart handtag ?
  • Sofie ess

Jag har en brio go, den uppfyller inte alla dina krav men jag tycker själv den är himla bra!

Svängbara, låsningsbara framhjul. Går att byta till stora fasta framhjul om man skulle vilja också.

Varukorgen är stor och bra, rymmer massor.

Vagnen är väldigt lättkörd och fälls ihop superenkelt med sittdelen på och tar då lite plats.

Inte vändbart hangtag men däremot vändbar sittdel, inte ergonomisk dock.

Handtaget är ergonomiskt, ställbart och långt, funkar hur bra som helst både för mig som är 1,65 och min 1,85-långe sambo.

Rekommendera varmt. Säljs med enbart sittdel. Finns många ute på blocket men har du tur kanske du kan hitta någon ny fjolårsmodell till fyndpris i någon butik, det gjorde jag för några veckor sen! :)

Svar på tråden Lätt, Smidig Sittvagn med vändbart handtag ?