• Anonym (Försvunnen lust)

Kvinna: Har du testat något plåster/medicin för att öka lusten?

Har haft noll sexlust i flera år nu men vill så gärna få igång den både för min och min mans skull. Vill gärna ha svar från andra kvinnor som tappat lusten och sedan fått tillbaka den med hormonplåster eller medicin.

• Svar på tråden Kvinna: Har du testat något plåster/medicin för att öka lusten?
  • Anonym (Gift kvinna)

Jag lider av samma problem som du. Tror dock inte en sekund på att det finns någon medicin som kan skapa sexlust.
    Om jag verkligen rannsakar mig själv så är nog problemet att jag har tappat lusten till mannen jag är gift med. Kan känna mig galet kåt om jag fantiserar om någon annan man.

• Anonym (Försvunnen lust)
    Anonym (Gift kvinna) skrev 2014-04-29 15:38:05 följande:
    Jag lider av samma problem som du. Tror dock inte en sekund på att det finns någon medicin som kan skapa sexlust.
    Om jag verkligen rannsakar mig själv så är nog problemet att jag har tappat lusten till mannen jag är gift med. Kan känna mig galet kåt om jag fantiserar om någon annan man.
    Ja så är det tyvärr inte här, jag älskar verkligen mannen jag bor med.
    Har läst om dom som fått hormonplåster/gel och fått igång sitt sexliv igen.
  • Anonym (Gift kvinna)
    Anonym (Försvunnen lust) skrev 2014-04-29 15:42:27 följande:
    Ja så är det tyvärr inte här, jag älskar verkligen mannen jag bor med.
    Har läst om dom som fått hormonplåster/gel och fått igång sitt sexliv igen.
    Jag älskar också min man. Jättemycket! Det är bara det att jag känner ingen som helst fysisk lust till honom längre. Det är verkligen tråkigt. Har ytterst svårt att tro att ett plåster skulle hjälpa upp saken. Men jag kanske har fel! Glad Hoppas du kan få goda råd från någon SERIÖS person här!
  • Kattpappa08

För oss män kan hormonet testosteron minska och sexlusten avta. Som tur är finns det hjälp med medicinering av detta hormon. Kanske är det liknande för kvinnor? Hör med din husläkare/gynekolog.

Svar på tråden Kvinna: Har du testat något plåster/medicin för att öka lusten?