pedagogen klagar på mitt barn varje gång jag hämtar..
När jag kommer till dagis och en av pedagogerna är där så har hon alltid synpunkter på mitt barns beteende under dagen. Hon är alltid irriterad när hon framför synpunkterna. Hon säger tex att mitt barn är tyken, inte lyssnar och inte svarar när man pratar med barnet. Dessutom blir barnet ledsen av hårdare tillsägelser och detta verkar också irritera pedagogen. Jag har inget emot att de markerar.
Hon verkar förvänta sig att jag ska göra något åt detta men förstår inte vad? Jag känner inte igen beteendet hemifrån.
En annan pedagog håller inte med den sura utan säger att barnet är som andra barn och att det snarare beror på vem jag frågar.
Innan brukade jag alltid höra den irriterade pedagogen stå och gasta på något barn när jag kom, men inte så mycket nu.
När hon klagar brukar jag säga till mitt barn att inte göra si eller så, men det känns inte riktigt bra att stå där i kapprummet och försöka få barnet att skämmas(som pedagogen gör)
När kah jobbade på förskola så hade jag barn som krävde mer, men det var inget jag luftade varje dag med föräldrarna.
Hur gör no andra som jobbar på förskola? Förväntar ni er att föräldrarna ska ta något ansvar för barnens beteende när dom är på förskolan?