• missyT

Hur hanterar ni alla dessa grav/barn drömmar?

Jag har på senaste tid börjat drömma att jag blir gravid, vi kollar barnvagn och bebis kläder, sååå lyckliga.
    Drömmarna känns verkligen verkliga,  när jag vaknar blir jag sååå ledsen och besviken när jag inser att det inte alls är så.

I natt var drömmen så intensiv så jag galopperade in i badrummet och tog ett grav test och självklart är det lika blankt som dom andra varit dom senaste åren..

Hur hanterar du drömmarna?

Har ni något tips om hur man slipper dom?

Vad brukar ni drömma om?

Massa kramar till oss som kämpar på, det behöver vi.

• Svar på tråden Hur hanterar ni alla dessa grav/barn drömmar?
  • Freelia

Jag drömmer var och varannan dag om att jag är gravid eller precis fött barn. Jag är så lycklig i drömmen och bara sitter och stirrar på bebisen eller på magen. Vill visa upp mig för alla.

Vi har försökt i tre år och varje dag som går när inget händer och behandlingar inte fungerar, ja då försvinner alltid en gnutta hopp. Drömmarna är både mysiga och hjärtskärande på samma gång.

Själv har vi slutat titta på barnkläder, prata eventuella namn och titta ut en bra vagn.

Jag hade önskat att jag visste hur man kunde sluta drömma och dagdrömma, sluta vara så förtvivlad och ledsen. Men jag har förstått att det är hjärnans sätt att överleva. Den måste få sitt sätt att bearbeta alla mina tankar.

Ett litet tips är att tänka riktigt mycket på något precis när du ligger i sängen. Tänka på en resa eller något annat. Då brukar det ofta för mig vara så att jag drömmer om det jag tänkt på. Det var någon som lärde mig det. Försök att inte tänka på barnlöshet eller något som förknippar dina känslor med detta. Det krävs lite övning men kan gå.

Just nu låter jag mig drömma om barn. Det känns som att jag får leva två liv. Ett i drömmen där jag får barn och verkligheten som är... Ja verkligheten.

Hoppas att dina drömmar snart blir sanna!

Svar på tråden Hur hanterar ni alla dessa grav/barn drömmar?