Finns den här vagnen?
Jag har aldrig riktigt lärt mig det där med vagn. 1an var en vagnvägrare tills hon kunde sitta, sen användes vagnen ordentligt i ca 6 mån tills hon gick själv ute men redan då började vagnanvändandet minska. Sen 2 års ålder används den i stort sett bara för sömn och vid sjukdom.
Jag vet att många använder vagnen till att lasta på men jag har aldrig riktigt lyckats med det. Jag packar min ryggsäck och lägger i vagnen istället för att ha den på ryggen men mängden grejer är mer eller mindre konstant. En anledning till varför jag gör så kan nog vara att korgen under vagnen inte är så bra.
2an har vi valt att bära på heltid eftersom fördelarna jag hittat med vagn inte uppväger tvånget att hålla sig till någorlunda banade vägar istället för att gå över stock och sten ute i skogen.
Nu håller 1an på att växa ur sin vagn (samma som vi haft sen hon föddes) och jag funderar lite på att köpa nån typ av sulky till de få gånger som vagn behövs.
Krav:
Stor nog för att 3åringen ska kunna sova middag i den vid sjukdom (somnar inte inne dagtid)
Ombonad nog för en 1åring
Fotstöd som går att fälla upp så det blir plant
Fullt eller nästan fullt liggläge
STOR varukorg, helst med höga sidor
Smidig och tar inte upp hela bagageluckan hoppfälld
Hjul som är rejäla nog för grusvägar
Myggnät (antingen inbyggt eller att köpa till)
Det är även bra om priset är någorlunda hanterbart