Katt med höga levervärden. Era erfarenheter snälla!!
Hej
Jag har en honkatt på 9 år som legat inne 2 dar på djursjukhus.
Det började med att hon betedde sig konstigt och drog sig undan, morrade o jamade när jag kom nära, ville inte ha mat under kvällen. Hon hade 40 graders feber när jag kollade, så jag tvångsmatade henne med vatten under natten då hon även spydde galla, men spydde även så fort hon fått i sig vatten.
For in akut på morgonen, då var hon väldigt loj. De satte in dropp då hon var väldigt uttorkad, röngade henne som inte visade nåt, andra dan lyckades dom äntligen få ut blod ur henne, och provet visade höga levervärden.
Eftersom hon piggnat till en hel del med dropp och kortison, fick jag ta hem henne på permis idag, för att se om hon kanske mådde bättre hemma. (hon är en väldigt skygg katt, som lätt blir uppstressad)
Hon kurrar när jag myser med henne, gick på lådan och kissade och drack vatten några gånger tidigare.
Men hon sitter mest lite apatisk på toagolvet, eller i trappen nere vid ytterdörren där hon aldrig brukar sitta.
Har tvångsmatat henne lite med hills I/d blötmat för jag vet inte om det är akut när hon inte äter något själv?
Antar att hon kanske mår illa att det är därför hon inte äter något?
Har någon varit med om det här?
Hur gjorde ni?
Började er katt äta igen?
Skriv allt ni vet, jag är så orolig!!
Kan hon vara jättedeppig för allt hon varit med om?? Det var många försök till att ta blodprov, följt av hyperventilering av henne.
Allt detta kom väldig plötsligt, över en dag, annars har hon varit världens glupskaste, piggaste lilla katt, aldrig nåt problem.
Kan tillägga att jag för en månad sen bytt till Orijens torrfoder och en heldel blötmat då den andra katten har matallergi, läste nånstans att katter fått höga levervärden av den kattmaten.
Tack på förhand kära ni!!