Har hon rätt att besluta om våran hund?
Jag och min föredetta sambo skaffade i mars 2013 en fin liten Jackadoodle valp tillsammans. Hon skrev sig på köpe-kontraktet men vi båda betalade hunden. Nessie var och är min lilla ängel.. Hon valde mig.. Hennes brorsor och syrror bara naggade på en (som valpar gör) men lilla Nessan nosade lite och satte sig med ryggen emot mina hukade ben.. :) Det var jag som tog största ansvaret, köpte mat, leksaker, veterinärbesök osv men Susanne stod på både försäkring och köpekontrakt. Mot sista halvåret i våran relation var det mkt bråk..Jag ville lämna men förmådde inte pga oron att hon skulle lämna bort våran hund.. Enligt Susanne var Nessie min hund.. Hon ville inte.ha henne.. Nu kommer problemet som jag inte har svaret på.. I oktober förra året bröt det ut i krig... Jag häktades för olaga hot och misshandel. Susanne anmäldes för misshandel också men eftersom mitt ansågs inte vara i nödvärn så häktades jag.. I rätten nämns såklart anledningen till bråket.. Med hennes ord "Pierre har inga egna barn men Nessie är som hans bebis, han gör allt för henne". Strax efter ser hon mig i ögonen och säger du kommer aldrig få se Nessie igen.. Jag försöker acceptera något som jag kanske inte måste? Hon har lika mkt rätt som jag i en separation antar jag? Eller? Jobbig natt... Tog 4 timmar att skriva.. Blä. Tack för svar //Pierre