• CarolinePettersson

Ansökan om graviditetspenning

Hej! Jag väntar mitt första barn och har i och med mitt arbete som förskollärare på en småbarnsavd ansökt om hel graviditetspenning. Min ansökan kom in till er den 7 april och i och med att det idag är den 2 maj så börjar ju handläggningstiden gå ut för denna ansökan. Det jag har hört från er är att jag har fått hem en inkomstblankett som jag fyllt i och skickat in till er. Jag börjar nu bli lite fundersam hur det blir med min gravpenning. Jag har nämligen bekanta som väntar sina barn efter mig, som skickade in ansökan veckor efter mig, men som redan har fått beviljade grav.penningar. När till och med min à barnmorskor tycker att det är konstigt att jag inte fått något besked än. När jag har ringt er så har jag fått stå en timme i kö för att få beskedet " ingen har hunnit titta på din ansökan än, tack och hej".

• Svar på tråden Ansökan om graviditetspenning
  • Försäkringskassan

Hej!

Det tar generellt 30 dagar innan man får ett beslut i sitt ärende.
    Eftersom jag inte har tillgång till dina uppgifter behöver du kontakta kundcenter för att få reda på hur ditt ärende går. Om kundcenter inte kan ge dig något besked i ärendet kan en kontakt förmedlas med en handläggare.

Hälsningar
    Bo, handläggare

Svar på tråden Ansökan om graviditetspenning