• örnen

Fråga om agnus castusdropparna

Hej!

Vi försöker få ett syskon till vår son och efter mannens cellgifter + ett ma för ett tag sedan tänker jag att allt som kan hjälpa är bra. 

Före mitt MA var min cykel som en klocka, 28 dagars, och ca 14 dagar från mens hade jag ÄL. Men efter ett segt MA där jag blödde väldigt länge utan att få komma in på någon efterkontroll  så vet jag inte riktigt hur det är. Men nu har jag iallafall fått min mens, två dagar för tidigt, så hoppas även ÄL kommer tidigare. 
    Jag har iallafall läst mycket positivt om munkpeppar så jag köpte hem dropparna från bodystore och fick dem samma dag som mensen kom. Jag valde droppar då jag har svårt att svälja tabletter, Bara det att på innehållsförteckningen på dropparna står det agnus castus och 40% alkohol. Har försökt googla på detta men hittar inget om varför det är så mycket alkohol i. Jag är dessutom nykterist så känns konstigt att ta dem, men har ändå gjort det i två dagar nu. Men alltså, det luktar och smakar verkligen alkohol.

Vet inte riktigt min fråga men någon som har någon tanke om detta?? Det är ju bara 20 droppar men jag ska ju köra bil... jag kanske är nojig men då det är 40%....

Vill gärna ha råd!

• Svar på tråden Fråga om agnus castusdropparna
  • Tigerliljaaa

Brukar vara alkohol i sånt för att det inte dka bli dåligt. Brukar inte vara någon fara

• Cimka

Tänkte bara förklara hur lite alkohol det blir. 20 droppar blir ca 1/2 tsk = 2,5 ml. Av dessa är 40% alkohol ~ 1ml. I snitt bränner man ca 20 ml alkohol i timmen. Tar alltså 3 min att brännan denna otroligt lilla mängd. Du fr självklart ta ställning själv, men detta är en näst intill obefintlig mängd alkohol :)

Svar på tråden Fråga om agnus castusdropparna