plopp76 skrev 2014-05-06 11:09:41 följande:
Hej!
Du är inte ensam. Vi har gått igenom exakt samma sak men nåra veckor innan er. Jag drabbades av en infektion och pga den så gick vattnet. Blev inlagd och ovissheten var stor. Jag var då i vecka 19+1. Det KUNDE gå bra sa de men oddsen var väldigt dåliga. 19+3 sattes förlossningen/missfallet igång med Cytotec och jag fick föda ut den lilla. Då hade tappen mognat och ett litet ben letat sig ut.
Den 10:e april krossades vår bebisdröm och veckorna sen dess har varit fyllda av sorg och ångest för min del. Min sambo sörjer oxå mycket men klarar vardagen ändå ganska bra. Jag kämpar med mardrömmar kring förlossningen och ångest vissa dagar. Oerhört tungt. Jag har valt att vara öppen med vad som drabbat oss så vi har fått väldigt fint stöd från både vänner och familj.
Jag finns här om du behöver prata och om du vill så kan du kika i min blogg där jag skriver om hur jag mår och så där.
Det är ingen tröst, det vet jag, att säga att det blir bättre. Jag intalar mig själv det, men har inte upplevt det än. Sorgen blir inte lika kaosartad utan den ändra form lite grann. Än är jag inte uppe över ytan men jag jobbar på det. Mitt råd är att försöka prata om det, om ni inte fått möjlighet att prata med en kurator så kontakta sjukhusets kuratormottagning. Vi var där en gång tillsammans och jag ska dit igen på egen hand imorgon. Jag vet inte om det hjälper men många säger att det gör det. Så jag känner att jag måste prova iallafall.
Hur mår du rent fysiskt just nu?
Varm kram!
Vi har försonat oss med tanken att vi är änglaföräldrar, stödet från nära och kära har varit oerhört stort och det har vi varit tacksamma för. Sambon har inte visat sin sorg lika öppet som jag har gjort, men vi har olika sätt att se på saker och ting.
Rent fysiskt är jag relativt okej nu. Inväntar bara att blödningen ska sluta så man får en form av "avslut" på det hela.
Kan vara skönt att prata med någon som varit med om samma sak och "peppa" varandra lite för att våga komma igen.