• Anonym (bonusmamma)

femåringen tar på mina bröst

Hej, har varit tillsammans med min kille i ett år. Hans son 5 år har börjat intressera sig för kroppar och kön. Inget konstigt med det.. Men nu är det så att han har börjat intressera sig lite väl mycket. Han har flera gånger tagit mig på brösten och på rumpan. Jag vet inte hur jag ska hantera det och brukar avleda det. Typ, nu ska vi göra det här. Men vill inte heller skapa skamkänslor osv. Jag och pappan är väldigt nykära och fysiska och han kan ligga och ta mig på brösten eller rumpan när vi ligger i soffan så lillkillen har väl snappat upp det därifrån.. Är det jag eller pappan som ska säga ifrån? Vad tycker ni? Hur säger man det? 

• Svar på tråden femåringen tar på mina bröst
  • Batmamba
    Anonym (tanke) skrev 2014-05-03 17:18:59 följande:

Det här med svärmor och chefen tycker jag gav en bra tankeställare. Tänk så och visa respekt. För barn som vuxna.

Men det är väl ändå skillnad med den nära familjen? Jag visar mig tex naken hemma, men aldrig på jobbet. Jag hasar runt i sunkiga kläder och oborstat hår hemma, men inte hos svärföräldrarna. Ts har ju klargjort att det inte rör sig om något förspel i soffan.

Jag har hela min barndom sett mina föräldrar kyssa och klappa om varandra (inte på ett sexuellt laddat sätt). Det var tryggt att se dem visa varandra kärlek. Men det var helt självklart att det var bara mellan dem. Mellan oss barn eller mellan barn/förälder förekom varken kyssar eller klappar på bröst etc. Barn förstår skillnaden.
  • Anonym (tanke)

Ja det håller jag med om. För chefen skulle jag inte visa något fysiskt alls om hon var hemma hos oss. Svärmor ser kärleksfulla kramar och pussar, inget naket. TS och bonusen har bara känt varandra ett år. Jag har känt min svärmor bra mycket längre än så.

Batmamba skrev 2014-05-04 12:34:12 följande:
    Men det är väl ändå skillnad med den nära familjen? Jag visar mig tex naken hemma, men aldrig på jobbet. Jag hasar runt i sunkiga kläder och oborstat hår hemma, men inte hos svärföräldrarna. Ts har ju klargjort att det inte rör sig om något förspel i soffan.

Jag har hela min barndom sett mina föräldrar kyssa och klappa om varandra (inte på ett sexuellt laddat sätt). Det var tryggt att se dem visa varandra kärlek. Men det var helt självklart att det var bara mellan dem. Mellan oss barn eller mellan barn/förälder förekom varken kyssar eller klappar på bröst etc. Barn förstår skillnaden.

• Fosse

Vi pussas och kramas framför barnen, men tar inte varandra på rumpan, brösten, hånglar etc. Det tillhör vår privata sfär och det ska varken barnen eller någon annan se.

Min treåriga dotter vill gärna ta mina "tottar" ibland, då säger jag att det inte är ok, det är mammas privata kroppsdelar, precis som att det inte är ok för någon att ta på dotterns privata delar.

TS, jag tycker att du gör två fel, dels är du och din sambo alldeles för intima framför barnet, dels ska du du inte "låtsas som ingenting" när bonusen tar på dig. Du ska vänligt men bestämt förklara att det inte är ok att han rör dina bröst eller din rumpa, precis som det inte är ok att du, eller någon annan tar honom på snoppen eller rumpan.
    Självklart testar barn gränser, det handlar inte om sexualitet, och då är det vår skyldighet som föräldrar att förklara gränser och sociala koder för våra barn.

Tänk den dag hans lärare ringer hem och berättar att han antastar flickorna i klassen...

• Anonym (5maj)

Jag och min man har två barn den äldsta blir 5år om en månad drygt och han är intresserad av kroppen och kroppsdelar.

Han vet att tjejer har muff å pojkar har snopp,

att mamma har tuttar å pojkar oxå fast mindre.
    Det är nog med åldern men säg till. Säg i från det måste man få göra.

Jag brukar säga att nej det där är mammas dem får du låta bli. eller liknande.

Jag brukar kunna klappa min man på rumpan om han står å lagar mat å säga vad gott det luktar.
    och han kan göra detsamma men han tar mej ej på brösten inför barnen för det är inte okej.

• Drottningen70
    Anonym (5maj) skrev 2014-05-05 13:33:20 följande:
    Jag och min man har två barn den äldsta blir 5år om en månad drygt och han är intresserad av kroppen och kroppsdelar.

Han vet att tjejer har muff å pojkar har snopp,

att mamma har tuttar å pojkar oxå fast mindre.

Det är nog med åldern men säg till. Säg i från det måste man få göra.

Jag brukar säga att nej det där är mammas dem får du låta bli. eller liknande.

Jag brukar kunna klappa min man på rumpan om han står å lagar mat å säga vad gott det luktar.

och han kan göra detsamma men han tar mej ej på brösten inför barnen för det är inte okej.

Då vet killen din mer än vad jag visste. Hade ingen aning om att tjejer hade

Muff? Är det en rattmuff vi talar om eller. Härhemma har vi levat i villfarelsen att flickor hade snippa.
  • Anonym (5maj)
    Drottningen70 skrev 2014-05-05 15:56:42 följande:

Muff? Är det en rattmuff vi talar om eller. Härhemma har vi levat i villfarelsen att flickor hade snippa.
    är det en sås snippa då eller
  • Anonym (f)

det är ett barn vafan.vidrigt att ens tänka på att barnet tänker något som en "man och kvinna" tänker när de tar på varandra..chilla

• Drottningen70
    Anonym (5maj) skrev 2014-05-06 00:23:58 följande:

Du tänker nog på sås-snipa..
  • Anonym (mio)
    Anonym (5maj) skrev 2014-05-06 00:23:58 följande:

Snipa. Sås-snipa. Jisses hur står det till med språkkunskaperna? Men roligt att du försöker men misslyckas så fatalt...
  • Anonym (5maj)

Ja å du var tvungen att haka upp dig på stavning jaja, alla kallar vissa saker olika.
    Inget fel med det men jag säger muffen till det kvinnliga könet medan du säger snipa upp till var och än. är ingen sämre mamma för det.

Å ps ingen av mina vänner ser nått fel i det då min bästa vän har två tjejer i samma ålder som mina barn

• slutatsnusa
    Drottningen70 skrev 2014-05-05 15:56:42 följande:

tänker att det är tillåtet att använda olika ord
    jag vet tex att en muff är en muff och en rattmuff en rattdito

hursomhelst
    så tycker jag inte att det är okej att vuxna ligger i soffan och tar på varandra på det sätt som ts beskriver
    självklart ska en kunna pussa, kramas, klappa lite lekfullt (till skillnad från erotiskt) på rumpan inför andra inkl  barnen. men att ligga på soffan och "han kan ligga och ta mig på brösten eller rumpan när vi ligger i soffan så lillkillen har väl snappat upp det därifrån.." är inte okej.
    inte så konstigt att pojken tar efter sin pappa tycker jag. och ts det är din kropp och det är du som ska säga ifrån.
  • slutatsnusa
    Anonym (mio) skrev 2014-05-06 07:43:58 följande:

Snipa. Sås-snipa. Jisses hur står det till med språkkunskaperna? Men roligt att du försöker men misslyckas så fatalt...

?
Svar på tråden femåringen tar på mina bröst