• Anonym (Rädd så in i h-e)

Ett hån mot de som förlorat ett barn, jag vet....

Min underbara lilla son, snart ett år. Älskar dig till månen och tillbaka. Mitt hjärta värker av kärlek... och av rädsla och oro. Han verkade hängig, var mörk under ögonen, blåmärken och röda prickar överallt. På vårdcentralen konstaterades lågt blodvärde - riktigt lågt. Något lågt järnvärde också och svullna lymfkörtlar. Kallades in akut för att ta nya prover på barnläkarmottagningen, men inte fått svar på dem än. Det var några dagar sedan. Vi har en tid bokad hos barnläkare om några dagar.

Tusen tankar passerar. Gråter om vartannat. Tittar på hon om tänker "tänk om jag aldrig få se honom växa upp", "Hur skulle han klara sig under jorden utan sin mamma?" och liknande saker. Detta känns som ett hån gentemot de föräldrar som faktiskt har förlorat sina barn. Hur kan jag sitta här och ömka mig själv?! Jag har ju hoppet kvar. Det kan visa sig vara något lätt avhjälpt... men det kan också vara leukemi. Jag går under av den här väntan på svar!

• Svar på tråden Ett hån mot de som förlorat ett barn, jag vet....
  • Snigelkott

Att känna oro för sitt barn är inte att håna andra, även om deras situation kan te sig värre. Jag håller tummar och går för att det är nåt ofarligt! Många, många kramar till dig. Jag blir alldeles kall och tårögd bara av tanken på att behöva genomlida det du går igenom just nu.

• viseversa

Det är väl inga konstiga känslor och tankar. Klart man är såå orolig att förlora sitt barn. Tror alla skulle tänka som du i en liknande situation. Inget att skämmas för.

• Lindsey Egot the only one

Nej det är inte ett hån mot oss som redan har förlorat ett barn. Iaf inte för mig. Du är orolig för ditt barn och det ska man vara. Hoppas allt löser sig.

• Ellie

Självklart har du all rätt att vara orolig! Jag håller tummarna och hoppas på det bästa! Även om det skulle vara något allvarligt som leukemi så finns det ju behandlingar och en chans att det kan botas.

• Anonym (Förlorat barn)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-03 12:13:39 följande:
    Nej det är inte ett hån mot oss som redan har förlorat ett barn. Iaf inte för mig. Du är orolig för ditt barn och det ska man vara. Hoppas allt löser sig.
    Jag har också förlorat ett barn, och säger som Lindsey att det inte alls känns som ett hån. Det är ju det allra värsta tänkbara att ens barn skulle kunna ha någon allvarlig sjukdom, självklart är du orolig och du har all rätt till dina känslor.

Jag hoppas att det inte är något allvarligt och att din lille parvel snart är frisk och kry! Många kramar till dig och er alla i familjen! {#emotions_dlg.flower}
  • Lizzy 488

Jag tror att alla föräldrar är lika mer eller mindre, jag får lätt panikkänsla varje gång mina barn ska åka buss eller bil någonstans. Vi ska snart åka på en mini kryssning och jag är harig för tänk om båten sjunker,! Om de är sjuka så hjääälp precis som du tänker. Vad skulle jag göra om min 2 åring blev allvarligt sjuk!!! Ja huj ändå vad man oroar sig och oftast i onödan. 

Svar på tråden Ett hån mot de som förlorat ett barn, jag vet....