• metallic

hur ha maxi cosi mobi i baksättet?

Vi har alltid haft stolen fram men skulle nu vilja ha den bak i vår v70, men det är omöjligt att sitta i framsättet då. Sätter man den enligt pilararna såkommer den så långt fram. hur har ni andra med den stolen gjort?

• Svar på tråden hur ha maxi cosi mobi i baksättet?
  • Sisisisi

Testa att ha den i mitten.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• mammalovis

Vi har en Ford Mondeo och där har vi Maxi Cosin på passagerarsidan bak, det fungerar alldeles utmärkt. Det har inte blivit trångt för benen för den som sitter fram. Svårare blir när vi ska få plats med lillasysters också, då storasyster bara är 3,5 år, så jag har god lust att fuska ...

• metallic

I mitten kan vi inte ha den för då kan inte min man köra.

mammalovis skrev 2014-05-03 20:29:13 följande:
    Vi har en Ford Mondeo och där har vi Maxi Cosin på passagerarsidan bak, det fungerar alldeles utmärkt. Det har inte blivit trångt för benen för den som sitter fram. Svårare blir när vi ska få plats med lillasysters också, då storasyster bara är 3,5 år, så jag har god lust att fuska ...
    hur har ni satt stolen då? är pilarna på sättets kant?
    Eller behöver man inte ha pilarna på sättets kant utan kan ha de längre in på sättet, för då skulle det funka hos oss. men då blir det fel med kupningen  på stolen.
  • Awesome

Vi har också en V70 och samma stol. Den sitter bakom passagerarstolen och vi har pilarna på säteskanten. Däremot så sitter man rätt illa som passagerare fram, vi har skruvat upp ryggstödet i upprätt läge och skjutsat fram stolen ganska rejält. Jag som är dryg 1.60 sitter helt ok fram, men är man lång så är det baksätet som gäller. När en av oss åker utan barn och med passagerare så lossar vi på stolen så det går att skjuta bak framsätet bättre.

Svar på tråden hur ha maxi cosi mobi i baksättet?