• Kesella

Hur ska jag matcha klänningen?

Hej
    Jag behöver hjälp!
    Jag ska på bröllop i maj och har nu hittat Klänningen med stort K. MEN vad ska jag ha till? Klädkoden är mörk kostym. Jag funderar på att ha pärlhalsband men det är så långt jag har kommit.
    Jag behöver allas kloka tankar och råd. Vad ska jag ha till?

• Svar på tråden Hur ska jag matcha klänningen?
  • Nyfiken gul

pärlor är bra men jag skulle addera färg till det. Klänningen är jättefin (vart har du hittat den föressten?)   men jag känner att det behövs en färg som bryter av.

En röd lätt scarf och röda skor kanske?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Kesella

Åå, färg till, ja kanske det, Tack! Jag hade helt kört in på svart eller grått till.

Jag har beställt den från zalando, fick den idag och måste erkänna att jag blev positivt överraskad! :D

• La Lola

Toksnygg klänning! Herregud så fint den var!

Rött till vore fasiken snyggt till! Inte knallröd dock.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Radhuspinglan
    La Lola skrev 2014-05-03 17:16:24 följande:
    Toksnygg klänning! Herregud så fint den var! Rött till vore fasiken snyggt till! Inte knallröd dock.

Håller med ang rött. Typ röd scarf och röda ballerinaskor. Däremot håller jag inte med ang nyansen; jag tycker att knallröda lack-aktiga ballerinaskor kam funka. Lite beroende på din ålder iof... Är du över 35-40 år, så kör mörkrött! ;) I övrigt ÄLSKAR jag klänningen!
  • Radhuspinglan
    Nyfiken gul skrev 2014-05-03 16:56:03 följande:
    pärlor är bra men jag skulle addera färg till det. Klänningen är jättefin (vart har du hittat den föressten?)   men jag känner att det behövs en färg som bryter av. En röd lätt scarf och röda skor kanske?

Oj, du hade redan skrivit det ju! ;P
  • Kesella

Dessa rödingar till kanske? Tänker att jag få ta med mig klänningen på shoppingrundan för att hitta rätt nyans men röda skor till känns rätt! :D

Jag vill gärna ha en bolero till (komplex för mina överarmar). Jag funderar på en svart, kanske blir för tråkigt?

Men om man har rött läppstift och röda naglar kanske det blir "lagom"?

Håret kommer sättas upp i svinrygg eller med en munk, beror på vad jag får till på den dagen ;)

• La Lola
    Kesella skrev 2014-05-03 18:12:25 följande:
    Dessa rödingar till kanske? Tänker att jag få ta med mig klänningen på shoppingrundan för att hitta rätt nyans men röda skor till känns rätt! :D

Jag vill gärna ha en bolero till (komplex för mina överarmar). Jag funderar på en svart, kanske blir för tråkigt?
    Men om man har rött läppstift och röda naglar kanske det blir "lagom"?

Håret kommer sättas upp i svinrygg eller med en munk, beror på vad jag får till på den dagen ;)
    Du kommer bli festens snyggaste!
    Men ingen bolero, snälla! Jag förstår känslan av att skämmas för sina överarmar, tro mig! Men du får inte ha bolero till den där klänningen!
  • Nyfiken gul

älskar skorna men big no-no till bolero! 

Absolut inte bolero till en sån klänning.   En större vidare sjal/scarf får samma effekt eller en tunn virkad kofta . 

• Kesella

Jag ska försöka att klara mig utan bolero men om självförtroende sviker så satsar jag hellre på en svart än på att må dåligt. Vill kunna njuta av deras dag!

Tack Tack Tack för all hjälp!

• Radhuspinglan

Jag håller mer på en knallröd (dock åt det liiiiite mörkare hållet) scarf (den kan glida ner snygg över överarmarna om du så vill. Pärlhalsband (som du själv sa), snygg håruppsättning med röd detalj (och kanske fuskpärlor i håret?), röd lackväska, röda BALLERINASKOR (håller jag fortfarande på - ev med vita prickar, eller en söt "rosett" på), rött läppstift och röda naglar (som du själv sa), samt en snygg armbandsklocka. Mörk sminkning vid ögonen. Rouge!!! Är du ljus i hyn så kör lite brunkräm i ansiktet (tänk lite Katy Perry, typ). Sök på "röda ballerinaskor" på Google. Kolla första, nionde, samt tjugoförsta bilden för snygga skor (samt en snygg väska). ;)

• Radhuspinglan
    Kesella skrev 2014-05-03 18:47:05 följande:
    Jag ska försöka att klara mig utan bolero men om självförtroende sviker så satsar jag hellre på en svart än på att må dåligt. Vill kunna njuta av deras dag! Tack Tack Tack för all hjälp!

Förresten - klänningen! Får man fråga vart du hittat den? :)
  • Radhuspinglan
    Radhuspinglan skrev 2014-05-03 19:44:54 följande:
    Förresten - klänningen! Får man fråga vart du hittat den? :)

Lindex har en liknande, fast utan ärmar. Eller, nä, när jag jämför så var de typ bara lika i mönster och färg. ;P
  • Kesella

Vad glad jag är för all input jag får!

Jag ska ta med mig sambon på stan nästa vecka och leta efter röda bekväma skor och något för armarna :)

Någon frågade vad klänningen kom ifrån, den är en lyckad chansning från Zalando.

• Kesella

Att rött skulle betyda att man legat med brudgummen är ett tråkigt ordspråk som tom etikettexperter försöker få oss att strunta i.

Jag ligger dessutom med brudgummens lillebror som både är toastmaster och bestmen så röda skor kan ses som en lagom stor symbol i min sexrelation till brudgummen ;D

• Nyfiken gul
    Stokke skrev 2014-05-03 22:06:07 följande:
    Rött, betyder inte det att du har legat med brudgummen?
    rött betyder ingenting, det är bara en färg bland alla andra. Till och med kungliga bär rött på bröllop.
  • Plopps80

Snygg klänning. Hade haft en tunn skir sjal över axlarna och svarta skor till. Pärlor låter fint. Tycker rött blir lite mkt på ett bröllop men det är jag det. Är inget fan av röda kläder.

Svar på tråden Hur ska jag matcha klänningen?