• Anonym (jjj)

Vad tycker ni om namnen?

Hej.

Väntar en tös och undrar vad ni tycker om våra namnförslag. Lone, Jonna, Liv, Tuva, Sanna.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnen?
  • fluu
    Anonym (jjj) skrev 2014-05-03 21:20:07 följande:
    Liv verkar vara allmänt omtyckt. Många som hört om våra förslag gillar Liv bäst. Du som hade en Liv vad har folk sagt om hennes namn?
    Är inte dansk, men gillar kanske danska namn ;P
    Tack!
    Faktiskt så har vi inte träffat på någon som har haft något negativt att säga om Liv. Alla har tyckt att det är ett vackert och enkelt namn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Jonna)

Jonna! Finskt, kaxigt namn!

• fluu
    Mli 014 skrev 2014-05-03 21:25:01 följande:

Mitt favorit dansk-namn är Sidse.
    I början tyckte jag att det var konstigt men min bästa väninna här heter det.
    (Uttalas Sisse)
    Fast i Sverige är det kanske enklast att stava Sisse(som också finns som korrekt stavning). Någon i Unga mödrar dk heter Sisse vill jag minnas.
  • Mli 014
    fluu skrev 2014-05-03 21:26:51 följande:
    Fast i Sverige är det kanske enklast att stava Sisse(som också finns som korrekt stavning). Någon i Unga mödrar dk heter Sisse vill jag minnas.

Jo men då försvinner det typiskt danska i namnet tyvärr.

Jag gillar ju tjejen bakom namnet också. Vilket gör mig lite extra partisk antar jag ^^

Det mest underliga namn jag har stött på är;

Kamma och Hansigne
  • Anonym (jjj)

Kul att höra fler kommentarer! Själv gillar jag Liv mest medan maken ändrar sig hela tiden om vilket namn som är bäst.

• Mli 014
    Anonym (jjj) skrev 2014-05-03 21:03:40 följande:
    Hej.

Väntar en tös och undrar vad ni tycker om våra namnförslag. Lone, Jonna, Liv, Tuva, Sanna.

Förlåt jag blev lite för OT.

Så här ser jag personer med de valda namnet i stereotyper

Lone; stark kvinna med skinn på näsan

Jonna; glad och skojfrisk men med fötterna på jorden.

Liv; lugn och eftertänksam med en stark kreativ ådra.

Tuva (hade tänkt mig det om jag fick en flicka men har 3 killar ;) )

Naturbarn med starka ideologier och ett stort hjärta. Orädd.

Sanna; alla Sannor jag känner är mycket musikaliska, och är intellektuellt drivna.
  • Anonym (ki)

Jag tycker alla namnen var fina. Lone är helt okej, tänk bara på att barn, oavsett föräldrarnas tycke & smak faktiskt inte är så jätteförtjusta i att ha namn som gör att de sticker ut i mängden (inte enligt den uppfattning jag fått). Själv hade jag varit överlycklig över ett normalt namn som Sanna och Jonna i den åldern!

• fluu
    Anonym (ki) skrev 2014-05-03 21:45:20 följande:
    Jag tycker alla namnen var fina. Lone är helt okej, tänk bara på att barn, oavsett föräldrarnas tycke & smak faktiskt inte är så jätteförtjusta i att ha namn som gör att de sticker ut i mängden (inte enligt den uppfattning jag fått). Själv hade jag varit överlycklig över ett normalt namn som Sanna och Jonna i den åldern!
    Fast Lone är inte speciellt konstigt eller utstickande egentligen och kommer nog inte vara i ts barns åldersgrupp, jag tycker att jag ser det lite överallt nu. Det är på g känns det som.
  • Leonie88

Tycker mest om Liv, Tuva och Jonna. Lone är inte lika fint och Sanna känna mest som ett smeknamn.

• Natulcien

I den skaran så tycker jag tycker bäst om Liv. Helt klart. Det är enkelt, vackert och har karaktär.

Lone och Tuva är också fina, men jag kan tycka att Tuva börjar bli lite uttjatat. Så Lone hamnar på plats 2.

Men Jonna och Sanna tycker inte alls om. De känns utslitna på nåt sätt. Tråkiga.

• rumpeflin

Jag röstar på Liv, det heter min dotter Lone tycker jag också om! Ovanligt och fint.

• trolliz

Inte precis min smak men måste jag välja får det bli Jonna, klart roligare än mainstream namnet Johanna, men får jag ge ett förslag är det Joanna, det är fint :)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnen?