• obelix

Dräktig katt dag 65... Flytningar sen ett par dagar??

Hej Vår katt är dräktig och idag på dag 65, hon har sedan ett par dagar tillbaka haft lite färgade flytningar. Hon är helt lugn, äter och sover och vill gå ut i inhängnaden precis som vanligt, men vi har inte direkt känt av ungarna ( ev nått lite diffust som kan varit en unge) Veterinären säger avvakta och se till "allmän tillståndet" Jag är rädd att ungarna inte längre lever. Brukar det kunna vara på detta sättet men ändå sluta väl? Bör vi ringa en annan vetrinär? Detta är vår första kull...

• Svar på tråden Dräktig katt dag 65... Flytningar sen ett par dagar??
  • nemo1

Jag skulle ha åkt in och gjort ett ultraljud. Har ni inte känt några fosterrörelser alls? Luktar flytningarna illa? 

• Majsan70

Hur har det gått? Jag har tyvärr dåliga erfarenheter när katten får flytningar runt de här dagarna. 

• obelix

Vi åkte in med henne ändå och hon hade 2 ungar och tyvärr va båda döda, så hon fick opereras samma kväll. Men nu mår hon som tur är bra. Hon mådde bra när vi åkte in, men hade vi väntat hade hon nog blivit dålig.

• Majsan70
    obelix skrev 2014-05-09 21:06:56 följande:
    Vi åkte in med henne ändå och hon hade 2 ungar och tyvärr va båda döda, så hon fick opereras samma kväll. Men nu mår hon som tur är bra. Hon mådde bra när vi åkte in, men hade vi väntat hade hon nog blivit dålig.
    Det där har hänt oss två gånger oxå tyvärr o det var precis det jag fruktade när jag såg vad du skrev. Sista gången fick vi dock ut en levande unge, men det blev operation och kastrering ändå.
    Jag beklagar så mycket. 
Svar på tråden Dräktig katt dag 65... Flytningar sen ett par dagar??