• Magda66

Jamar oupphörligt och trölar ihjäl mig!

Hej 
    Min lilla älskling snart två år, har ett jamproblem och ett trölproblem.
    Hon ställer sig bredvid mig och gnisslar, det låter förfärligt och om jag inte uppmärksammar henne kommer en tas (mjuk) på min kind och försöker vända på mitt huvud. Hon vill inte gulla, inte leka, inte äta och veterinär har gått igenom henne från nos till svans och t o m röntga henne det finns inga fel!
    Det andra är ett trölproblem hon vill tröla på min arm och gör detta med klor vilket gör ont och river upp min arm så att det blir sår. Hon är inte tagen för tidigt, hon var tre månader när hon kom till mig och i övrigt en liten självständig katt.
    Någon som har idéer?

MVH
    Birgitta
  • Svar på tråden Jamar oupphörligt och trölar ihjäl mig!
  • Grätchen

Är hon kastrerad?
    Min katt är extremt jamig, kelig och pratig hela tiden. Vad är trölig?

• nemo1

Kastrerad? kattkompis? Aktiverar du katten? Låter som en mycket understimulerad katt.

• Fundersam02

Du skriver att hon inte vill leka. Menar du att hon inte vil leka själv eller att hon inte vill leka med dig? Har hon roliga leksaker? Skaft med fjädrar på, laserpekare, tygmöss m.m kanske hon kan gilla om du använder när du leker med henne.

• Magda66
    volvo142 skrev 2014-05-04 15:35:46 följande:

understimulerad ?

Hon har en kattkompis en låda full med leksaker,2 st klätterställning och jag leker regelbundet med henne, men jag kan inte göra det hela tiden och det är så fort man inte pysslar med henne så börjar hon gnöla.
    Kompisen har blivit vuxen katt fortare och vill inte leka lika mycket längre.
  • Magda66
    Fundersam02 skrev 2014-05-04 18:28:54 följande:
    Du skriver att hon inte vill leka. Menar du att hon inte vil leka själv eller att hon inte vill leka med dig? Har hon roliga leksaker? Skaft med fjädrar på, laserpekare, tygmöss m.m kanske hon kan gilla om du använder när du leker med henne.
    Hon ha fler leksaker än en bortskämt barn, inklusive självgående laserpekare och några hundra tygmöss, 2 klätterställningar och en tross som hänger i taket att klättra i. Men det verkar nu som att hon vill att jag ska titta på när hon leker, verkar lite roligt för en katt. Hon har också fått en nu "gosekudde" och det verkar som att hon lugnar ner sig när hon kan ligga bredvid mig på den, hennes jämnåriga kattkompis och tillika syrra är mycket lugnare och är nöjd med att leka och gosa, därefter så vill hon vara ifred.
    Lilla Nefty kanske inte vill släppa taget om sin kattungetillvaro och bli vuxen katt ;)
  • Magda66
    Fundersam02 skrev 2014-05-04 18:28:54 följande:
    Hon vill inte leka med mig, däremot verkar hon vilja att jag tittar på när hon leker, hon har en jämnårig syrra som är har blivit mycket mer vuxen katt och vill inte leka lika mycket med henne längre och det spelar säkert in. Nu har hon fått en ny gosekudde och den verkar mycket populär, då kan hon ligga bredvid mig när jag gör andra saker än att gosa med små katter som man tyvärr måste här i livet .
  • Magda66

Tack för alla förslag, orsaken verkar vara att syrran inte ville leka under en tid, nu är de tillbaka  med sina bita-varandra-i-nosen lekar och allt verkar vara bra, leksakerna duger igen och en ny gosekudde är installerad. Matte kan åter städa och diska utan att ha en katt jamande i hälarna.

Magda66 skrev 2014-05-04 15:31:28 följande:
    Hej 
    Min lilla älskling snart två år, har ett jamproblem och ett trölproblem.
    Hon ställer sig bredvid mig och gnisslar, det låter förfärligt och om jag inte uppmärksammar henne kommer en tas (mjuk) på min kind och försöker vända på mitt huvud. Hon vill inte gulla, inte leka, inte äta och veterinär har gått igenom henne från nos till svans och t o m röntga henne det finns inga fel!
    Det andra är ett trölproblem hon vill tröla på min arm och gör detta med klor vilket gör ont och river upp min arm så att det blir sår. Hon är inte tagen för tidigt, hon var tre månader när hon kom till mig och i övrigt en liten självständig katt.
    Någon som har idéer?

MVH
    Birgitta
Svar på tråden Jamar oupphörligt och trölar ihjäl mig!