• Nyfiken gul

Vad är det för jääävla fel på Outlook/Mailen??? BLir tokig! Måste verifiera och verifiera men det händer fan ingenting!!!!

Jag blir tokig!!

Vad fan har hänt med min mail??????

Hela tiden får jag säkerhetsmeddelanden från Outlook att jag måste verifiera säkerhetsinformation och fina små meddelanden om att "vi kanske är petiga men vi  måste verifiera ditt konto att du är du, var vänlig fyll i mail så vi kan nå dig med ny kod för verifiering ... jadda jadda osv" 

och jag måste ju göra detta också ...  

När jag gör det får jag till svar att mailen är spärrad för vissa funktioner till ett visst datum men när tiden går ut får jag ett mail där jag ska verifiera mig en sista gång och sen ska allt vara fixat, nu har jag fått TRE såna slutdatum men skiten ändras ju inte för det!!  

Jag är uppe säkert minst 22 fiktiva mailadresser som olika koder skickas till  eftersom mailadressen bara kan användas EN gång för att verifiera mailen. 

VAD FAN ÄR DETTA? 

Har försökt komma i kontakt med microsoft men dom skickar mig bara samma knäppa information . 

Hur kommer jag bort från detta skit? 

Jag får mail som vanligt i min telefon och vissa dagar kan jag logga in som vanligt på mailen i datorn men ibland får jag dessa skitmeddelanden när jag ska logga in i datorn och jag måste göra en omständlig procedur för 9334:e gången innan jag kan läsa mail...

HJÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPP!!!

Och NEJ  - jag kan inte avsluta kontot och skapa nytt eftersom jag har adressen kopplad till viktig information jag måste komma åt.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vad är det för jääävla fel på Outlook/Mailen??? BLir tokig! Måste verifiera och verifiera men det händer fan ingenting!!!!
  • Nyfiken gul
    Modernmom skrev 2014-05-04 20:47:41 följande:
    Du har ju troligtvis gått på viruset.........
    vilket virus? 

och jag har två olika virusprogram installerat och ingen reagerar heller. 
  • Nyfiken gul
    Aikido skrev 2014-05-04 22:01:59 följande:
    hotmailkonto eller liknande (live.com, outlook.com)?
    har mail i både hotmail , live och outlook och alla är samma... 

ett nystartat outlook-konto  blev för ett tag sedan lika irriterande då jag skulle logga in och fick en varning om att om x antal dagar så behöver vi stänga ner din mail för att verifiera att du är du osv osv.... jag ignorerade för att se vad som händer och när datumet passerat kom jag inte in på kontot utan fick börja med att svara på en massa fåniga frågor o skapa säkerhetsmail för att få koder att låsa upp med osv.... 

samma metod alltså oavsett om jag ignorerar skiten eller faktiskt gör som jag är tillsagd.  
  • Aikido

Har inte något sådant konto själv men råkade ut för någonting med säkerhetskoder då min mailadress tydligen stod som sekundär adress eller vad det heter på ett konto tillhörande en bekant.
    Du kan inte kryssa i någonting i stil med att denna dator är säker, fråga inte efter säkerhetsinformation (minns inte hur det är formulerat)?

• volvo142

för att den mailhemmsidan är sämst byt till Gmail ! hade skit hotmail förut inte annat en problem med det..Rynkar på näsan

• Nyfiken gul
    volvo142 skrev 2014-05-04 22:45:42 följande:
    för att den mailhemmsidan är sämst byt till Gmail ! hade skit hotmail förut inte annat en problem med det..Rynkar på näsan
    hotmail har funkat klanderfritt i alla 15 år jag haft adressen, ända tills outlook tog över och gjorde det till någon jäkla live-mail. Efter det funkar ingenting längre... 
  • sportpappa

Det hade varit intressant att se vad det står i de där mailen du får, vem de verkligen är från och om det är något du missar att göra. Uppger du helt sanningsenliga uppgifter eller har du hittat på något? Det låter väldigt märkligt att du måste ange en ny alternativ mailadress varje gång.
    Jag har en hotmail-adress som nu också är outlook-adress och har inga problem. Kikade in igår och verifierade då även mitt konto med min mobil via den här sidan: https://sms.live.com/
    Jag har försökt hitta någon med samma problem som du har men utan att lyckas. Det var då jag hittade att jag även kunde verifiera med mobilen.

Gå in här och kontrollera alla dina uppgifter: https://account.live.com
    Under "Security & password" har jag en verifierad mailadress och ett verifierat mobilnummer.

• Outlookoffer

Håller helt med - sedan Outlook tog över har tjänsten ballat ur helt.

Har ett Outlook-konto som jag av säkerhetsskäl måste verifiera. Problemet är att Outlook endast skickar verifieringsmailet till  det konto som ska verifieras. Så länge kontot inte är verifierat kommer jag inte åt mailen och därmed inte heller verifieringsmailet...

Dags att döpa om "Outlook" till "Moment22"!!!

• aber

ja det är ett j-a problem. Det händer mig nu var femte minut och det är j-t jobbigt. Hur löste du det?

Svar på tråden Vad är det för jääävla fel på Outlook/Mailen??? BLir tokig! Måste verifiera och verifiera men det händer fan ingenting!!!!