• pia85

hur mycket ska jag betala vetrinärräkningen?

Hejsan.  Jag fick åka in med min lilla hund igår till vetrinären pga av att han vart påkörd av en fyrhjuling. Kostnaden för denna undersökning vart 3500 kr och han är såkart försäkrad. Men nu till min stora fråga: Ska jag betala 3500 kr eller ska jag betala min självrisk från försäkringsbolaget, 1500 + 20%???  Jag fattar ingenting av sånt här... Tack i förhand för ev svar :) Mvh

• Svar på tråden hur mycket ska jag betala vetrinärräkningen?
  • slutatsnusa

har din veterinär sk direktreglering med försäkringsbolaget?
    dvs försäkringsbolaget går in och betalar sin del direkt varpå du får en räkning och betalar självrisken
    annars betalar du hela summan och gör upp med försbol i efterhand

vems "fel" var det att hunden blev påkörd?
    kan du bli betalningsskyldig för ev skador på fyrhjulingen?
    eller kan du få ersättning från föraren för skador på dein hund?

hoppas hunden inte blev illa skadad!

• ursula

Beror på hur det är skrivet
    Kan bli 1500 plus 20 % av 3500 som blir  sammanlagt 2200 kr
    eller

1500  plus  20 % av resterande belopp på 3500-1500=2000 och då blir det 1900 kr

• pia85
    slutatsnusa

Ja dem sa att dem skulle göra en direktreglering med fb (försäkringsbolaget).
    När det gäller vems fel de var, så var det helt å hållet mitt fel. Jag hann inte stoppa hunden, han sprang ut från gården, ut mott vägen och rakt på hjulningen. Det vart inga skador på hjulingen heller.

Hunden vart inte så illa skadad. Han hade inga bryta ben eller nått. Nu är han sjukskriven 1 vecka framåt och rehab :)
  • slutatsnusa
    pia85 skrev 2014-05-05 08:25:15 följande:
    slutatsnusa

När det gäller vems fel de var, så var det helt å hållet mitt fel. Jag hann inte stoppa hunden, han sprang ut från gården, ut mott vägen och rakt på hjulningen. Det vart inga skador på hjulingen heller.

Hunden vart inte så illa skadad. Han hade inga bryta ben eller nått. Nu är han sjukskriven 1 vecka framåt och rehab :)

kolla på ditt försäkringsbrev och se om du kan lista ut vad du ska betala (inte helt lätt)
    va skäönt att det gick så pass bra!
  • pia85
    slutatsnusa skrev 2014-05-05 08:33:11 följande:

kolla på ditt försäkringsbrev och se om du kan lista ut vad du ska betala (inte helt lätt)
    va skäönt att det gick så pass bra!

japp de ska jag göra :)
    tack för svar! :)

Mvh
  • Dixie
    pia85 skrev 2014-05-05 08:25:15 följande:
    slutatsnusa

men om de gör en direktreglering med försäkringsbolaget, då får du väl en faktura på din del? så funkar det hos vår veterinär……...
  • pia85
    Dixie skrev 2014-05-05 08:39:49 följande:
    men om de gör en direktreglering med försäkringsbolaget, då får du väl en faktura på din del? så funkar det hos vår veterinär...

ja jag hoppas de blir så, om jag åker in idag och ska betala. :)
Svar på tråden hur mycket ska jag betala vetrinärräkningen?