• grungempe

Dejten ljög om sin ålder, konfrontera honom?

Hej!
    Nu är det så här att jag dejtar en kille som jag träffade via en dejtningssida. På dejtningssidan stod det att han var 29 och när vi träffades så sa han att han var 31. Jag tänkte inte så mycket på det då. Men här om dagen kollade jag upp honom på nätet (birthday.se och nån mer) och fick reda på att han var 38 istället! 

Jag vet inte vad jag ska göra nu, han är väldigt trevlig och vi har haft det väldigt mysigt när vi har träffats (vi har träffats 2 ggr men har pratat i några månader).. Hur som helst så är det inte roligt längre nu när jag fick reda på att han har ljugit om sin ålder.. Vad ska han mer ljuga om liksom?

Hur kan jag konfrontera honom? Hur ska jag ta upp det? Ska jag säga att jag kollade upp honom på nätet.. Känns ju lite pinsamt faktiskt. Vad tycker ni? :)

• Svar på tråden Dejten ljög om sin ålder, konfrontera honom?
  • Anonym (m)

jag skulle säga som det var. Det är ju knappast hemligt vad som står på birtday.se. Du kan ju dra en vit lögn om du vill, att du ville dubbelkolla datumet (alltså inte året). 

jag kollar alltid upp alla jag ska dejta, så jag tycker inte det är så konstigt

• CitronGul
    Anonym (m) skrev 2014-05-05 13:01:03 följande:
    Du kan ju dra en vit lögn om du vill, att du ville dubbelkolla datumet (alltså inte året).
    Så hon/han ska också börja ljuga?
  • Anonym (well)

Jag var heller inte 100% om min ålder på nätet, och jag "erkände" inte min ålder på första dejten heller...

(nyligen fyllt 30, men ville hålla profilen på 29)

MEN

jag har heller inte varit oärlig om annat...

det var bara en grej som jag inte vill skylta med, min ålder asså...

han som jag träffade, har inte påpekar något särskilt om min lögn, och det är jag tacksam för,
    såklart känns det lite pinsamt att inte varit öppen och stolt över min ålder, liksom jag är med annat...

så, vill bara ha sagt, det kan ju vara så att han inte ljuger om annat.....

• Anonym (m)
    CitronGul skrev 2014-05-05 14:18:44 följande:
    Så hon/han ska också börja ljuga?
    du plockade ut EN rad ur mitt inlägg?  resten jag skrev sa ju precis motsatsen….
  • Anonym (Enlitenlögn...)

När jag hade en kontaktannons ute på nätet så ljög jag också om min ålder. Fick massor av svar när jag skrev 29 år, i stället för 30 år! 

• Vitrysk hockeyhjälte

Varför ljuga om sin ålder? Känns synnerligen puckat - vad räknar man med? Att, om någon av kontakterna nu skulle leda till ett mer varaktigt förhållande, gå runt och dölja sin verkliga ålder för sin partner? Nä, var ärliga från början - och konfrontera de puckon ni upptäcker som ljuger om sig själva. Fan mer pinsamt att säga att man är 29 när man är 38 än att kolla upp en presumtiv dejt på birthday eller ratsit.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (well)

vad hände då, sa du något och vad?

Svar på tråden Dejten ljög om sin ålder, konfrontera honom?