• Anonym (TS)

Hur känns det när sexet tar slut

Jag är nyfiken på att veta hur man bara kan tappa sexlusten mot sin partner, och hur du som inte får sex men vill ha det, känner ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-05 21:31
    Hur mättar du som inte får sex, ditt behov ?

• Svar på tråden Hur känns det när sexet tar slut
  • Anonym (Kvinnasthlm)
    Anonym (Hellvi) skrev 2014-08-29 10:07:20 följande:
    Och jag och min. Vi har inte legat sedan vi tillverkade yngsta barnet för 4 år sedan. Vi har varit ihop i 10 år, gifta i 8. Min man har aldrig varit någon stor Casanova eller särskilt bra på att göra annat än pilla lite och så in ut sprut slut. Första åren var det ändå rätt ok men ofta var det jag som fick ta initiativet. Sen blev det så allt mer, att det hela tiden hängde på mig om det skulle bli något. Det fick mig att känna mig sjukt oattraktiv och oälskad. Jag försökte många gånger att prata med min man med trots löften om ändring blev det aldrig så. Då bestämde jag mig för att sluta ta initiativ. Resultatet är ett liv helt utan sex. Bättre det nästan. Egentligen borde jag skilja mig men orkar inte ta ta i det eftersom det skulle vara så jobbigt att riva upp hela tillvaron just nu. Varför min man som uppenbarligen är helt ointresserad av mig inte sticker har jag ingen aning om. Jag orkar inte fråga.
    Mycket likt min historia, nästan identiskt. Vi har fler år på nacken bara när det gäller inget sex.
  • In trouble
    Anonym (Kvinnasthlm) skrev 2014-08-29 10:28:19 följande:

Inte ett dugg, jag är rena vulkanen. Men inte när det gäller min man.

Hur löser du det ?
  • Anonym (Kvinnasthlm)
    In trouble skrev 2014-08-29 10:39:17 följande:
    Hur löser du det ?
    Efter flera års celibat tillät jag mig att ha sex utanför relationen. Det kändes så sorgligt att mitt sexliv upphörde helt vid 35 års ålder och så ville jag inte ha det.
  • In trouble
    Anonym (Kvinnasthlm) skrev 2014-08-29 10:52:06 följande:

Efter flera års celibat tillät jag mig att ha sex utanför relationen. Det kändes så sorgligt att mitt sexliv upphörde helt vid 35 års ålder och så ville jag inte ha det.

Tror inte jag skulle våga släppa lös all sexuell frustration jag har instängd.
  • Anonym (Kvinnasthlm)
    In trouble skrev 2014-08-29 11:02:41 följande:
    Tror inte jag skulle våga släppa lös all sexuell frustration jag har instängd.
    Se svar i inbox
  • Anonym (Blue Balls)

Här är en till med en sambo som inte vill. För egen del håller det på att äta upp mig inifrån. Det värsta är väl egentligen avsaknaden av sexet utan oviljan att inse problemet eftersom det inte är ett problem - för henne. Varje gång jag ens försöker närma mig ämnet skuldbeläggs jag med att jag bara tänker och tjatar om sex, fast jag kanske inte ens nämnt det på en månad. Samtidigt har JAG kravet på att visa ömhet, med närhet och kramar. Har vi inte kramats på en dag får jag verkligen höra det. Jag drar dessutom det tyngsta lasset hemma med huset och annat.

• In trouble
    Anonym (Blue Balls) skrev 2014-08-29 14:05:27 följande:

Här är en till med en sambo som inte vill. För egen del håller det på att äta upp mig inifrån. Det värsta är väl egentligen avsaknaden av sexet utan oviljan att inse problemet eftersom det inte är ett problem - för henne. Varje gång jag ens försöker närma mig ämnet skuldbeläggs jag med att jag bara tänker och tjatar om sex, fast jag kanske inte ens nämnt det på en månad. Samtidigt har JAG kravet på att visa ömhet, med närhet och kramar. Har vi inte kramats på en dag får jag verkligen höra det. Jag drar dessutom det tyngsta lasset hemma med huset och annat.

Du har mina djupaste sympatier. Det är så igenkännande att läsa ditt inlägg. Man ska klia, pilla på ryggen, massera. Men när man då blir kåt av att få röra sin kvinna är man ett sexfreak!
  • Anonym (Blue Balls)
    Anonym (scarface) skrev 2014-05-26 10:39:46 följande:
    chat allt du vill ha

www.meet2flirt.com/
    Ta mej fan den största ripoff jag sett! Varje meddelande du skickar till andra kostar runt 80 kr. Jäkla ocker. Skulle aldrig betala för eländet.
  • Anonym (ombytta roller)
    Anonym (korvspad) skrev 2014-05-22 10:42:03 följande:

Jag förstår mycket väl att saker och ting inte är svartvita när det gäller det känslomässiga. Och visst kan man hantera ett problem på massor av olika sätt, precis som "ombytta roller" säger. Men jag talade om vad man kan göra åt problemet rent konkret, hur man praktiskt ska lösa det om man vill förändra sitt liv och ta sig ur en ohållbar situation. Och då finns det inte så mycket mer att göra än det jag nämnde i mitt tidigare inlägg. 

Som jag skrev så ser jag det som självdestruktivt att leva i ett förhållande där man mår så dåligt som "min sanning" och "ombytta roller" beskriver. När man tappar självförtroendet totalt, lider alla helvetets kval och börjar förakta kvinnor, som "min sanning" vittnar om. Och det är inte bara självdestruktivt, det är destruktivt för omgivningen också eftersom ert lidande inte bara påverkar er själva, det påverkar era partners och barn också. En familj är en helhet, alla måste må bra och känna sig någorlunda tillfreds med livet. Om en pappa eller mamma går omkring och mår så pass dåligt så märks det på ett eller annat sätt. Även om man försöker dölja det. 

Men ni har alltså gått igenom parterapi båda två, "ombytta roller" och "min sanning". Hur länge gick ni i terapin? Vad hände? Vad var det som inte fungerade?  

Vi diskuterade vitt och brett om allting, från dammsugning till avsugning och det blev bättre en kort stund tills vi föll in i samma roller igen. Vardagens bekymmer blev fler och fler, vi gick i terapi igen då förhållandet var på upphällningen och jag tappade ännu mer förtroende för honom som partner och självförtroende för mig själv att vara en bra partner. Så har vi hållit på i många år men nu har vi slutat. Jag är nu helt utbränd och sjukskriven, känner att jag måste ut ur det här för det dödar mig både fysiskt och psykiskt men jag vet inte hur. 
    Problemet är att han är rätt kritisk mot mig men inte mot sig själv. Jag är däremot dålig på rutiner och är lite väl mycket känslomänniska och det går inte ihop. När det är bra är det bra men det räcker så liten stund och han går in i sin värld och sin grotta, där ryms inte jag. 
  • SatanLendMeADollar

Ofta slutar väl sexet med en orgasm hos den ena eller andra parten.

• Anonym (alltid/oftast)
    SatanLendMeADollar skrev 2014-08-30 13:02:38 följande:
    Ofta slutar väl sexet med en orgasm hos den ena eller andra parten.
    Ja oftast hos mannen medan kvinnan blir utan
  • In trouble
    Anonym (alltid/oftast) skrev 2014-08-30 15:41:01 följande:

Ja oftast hos mannen medan kvinnan blir utan

Det beror på vem hon har sex med
Svar på tråden Hur känns det när sexet tar slut