• Anonym (AlvaLi)

Fler som fått sena missfall och vill försöka igen.

Vi fick ett missfall i v 18 och det visade sig att fostret dött redan i vecka 13. Såklart blev vi både ledsna och chockade. Varför skulle det hända oss osv Nu har några veckor gått och mensen har kommit igång och vi har bestämt oss för att försöka igen. Men det är blandade känslor inför det. Både längtan och fruktansvärd oro. någon fler som är i samma läge?

• Svar på tråden Fler som fått sena missfall och vill försöka igen.
  • Anonym (Våga igen)

Vi förlorade vår kille i vecka 17+6 för några månader sedan. Det var en chock och fruktansvärd upplevelse. Jag beklagar och lider med dig :(

Jag har haft ett par normala menscykler med ägglossning men vi har inte lyckats bli gravida ännu. Det är som du säger med blandade känslor. Jag är skräckslagen att det ska hända igen men den oron kommer inte ge sig även om vi väntar så vi tyckte det var likabra att försöka igen så snabbt vi kan. Hade ni en gravidförsäkring? Vi hade en gratisförsäkring som täcker att gå 10 gånger hos en psykolog. Kan vara vettigt att prata med någon ifall oron blir för stark.

Lycka till med bebisverkstaden och hoppas att du inte oroar dig för mycket (även om det är svårt såklart).
    Ingen ska behöva förlora sin lilla bebis. Jag ska hålla tummarna för dig.

• Anonym (AlvaLi)

hejsan och jag beklagar ert missfall! Vi hade ingen gravidförsäkring och men jag tror inte att jag vill gå till någon psykolog ändå. Däremot kommer jag villa kolla upp med ultraljud någon gång extra nästa gång (om hoppas när) vi blir gravida igen. Jag har försökt intala mig att inte oroa mig men det vet jag att jag kommer göra ändå. Jag ska hålla tummarna för dig också. Hoppas på plus snart. Vi har ju redan varit gravida flera månader i "onödan".

Svar på tråden Fler som fått sena missfall och vill försöka igen.