Min pappa vägrar lämna sin fru
Jag och mina syskon har ett problem.
Vi vill att vår pappa ska lämna sin nya fru eftersom hon manipulerar, ljuger och förstör vår pappas liv.
Pappa vägrar se hennes sätt att vara på och kan bara inte se hur hon förstör hans liv, för hon är riktigt duktig på att manipulera. Det är nästan läskigt.
Låt oss kalla henne; Anna.
Min lillasyster (låt oss kalla henne Cissi) bodde hos pappa och Anna ett tag tillsammans med Annas egna barn från hennes fyra (!) tidigare äktenskap. De yngsta barnen är 14 år, precis som Cissi. Anna fann det vara hennes rätt att regelbundet rota igenom Cissis saker och tömma ut hennes tillhörigheter på bordet för att gå igenom vad hon hade i väskan. Detta gjorde hon bara med Cissi aldrig med hennes egna "perfekta" barn. Hon tog hennes dator, mobil osv och gick igenom de regelbundet trots att både min pappa och Cissi bad henne att låta bli.
När Cissi en gång inte ville äta maten som Anna lagat (falukorv som Anna och pappa vetat om sen långt tillbaka att Cissi inte tycker om) så fick Cissi dels gå med tom mage hela kvällen och sen kratta hela trädgården från löv, som straff. Detta är bara några små saker i urval från allt sjukt som Anna håller på med.
Min pappa mår fruktansvärt dåligt psykiskt och kan inte förstå varför (vilket alla vi syskon tycker är uppenbart - det är Anna som får honom att må dåligt, medvetet (en av hennes manipulativa trådar). Anna vägrar jobbar, hon har varit sjukskriven på fejkad anledning sen två år tillbaka och pappa har försörjt hela hennes familj (gett månadspeng till hennes barn osv). Pappa betalar allt hemma hos de vilket gör att Anna klarar sig inte utan honom.
Vi har försökt prata med pappa flera ggr men han vägrar lyssna och säger bara att han älskar henne.
Vad ska vi göra?
Vi vill hjälpa honom ifrån henne, men hur får vi honom att förstå att hon är dum i hela huvudet?
(Vi vill inte skilja på dem pga att vi vill att mamma och pappa ska bli tillsammans igen, mamma är lyckligt omgift och det skeppet har seglat, men vi vill hjälpa pappa ifrån Anna)