• Anonym (Lina)

menstrul eller gravid efter missfall?

I februari fick jag ett missfall i v9, jag blödde i en vecka. sen 3 veckor senare kom mensen tillbaka (i mars) Men i april fick jag aldrig nån mens, jag vet att mensen kan krångla lite efter missfall men ungefär då mensen kulle ha kommit (har haft regelbunden mens sen jag va 12) fick jag ont i brösten, molvärk och ont i ryggslutet. väntade ytterligare några dagar och gjorde ett test som va negativt. Väntade ytterligare 5 dagar och gjorde ett nytt test som också va negativt och nu är vi inne i maj och fortfarande ingen mens men samma "gravid"symtom. de andra 2 ggrna jag varit gravid (har en son på 15 mån) såhar jag haft molvärk en vecka innan dagen då mensen vanligtvis kommer, har då testat mig samma dag och fått starkt plus direkt. Jag har väldigt lätt för att bli gravid då jag alltid blivit de på andra försöket. men nu efter mf har vi inte försökt igen utan jag har velat vänta lite för jag vill känna mig redå till 100% igen. Vi har kört på avbrutet samlag och jag är fullt medveten om att de inte är en 100% metod men den har funkat sen 2011 då jag bara blivit gravid de gångerna vi aktivt försökt. Jag har pratat med 2 barnmorskor, den första sa att jag nog  har ägglossning. Den andra sa att jag kanske kan vara väldigt tidigt gravid. Är de någon annan som varit med om liknande? Va ni gravida då eller va bara mensen konstig efter mf och vad tror ni isf att mina symtom kommer ifrån?
    tacksam för alla erfarenheter!
    Förvirrad.

• Svar på tråden menstrul eller gravid efter missfall?
  • Anonym (Lina)

Jag har ringt gyn och bett att få komma men får till svar att jag ska vänta en vecka till och göra ett 3e gravtest :(

• Anonym (vet)
    Anonym (Lina) skrev 2014-05-07 14:02:13 följande:
    Jag har ringt gyn och bett att få komma men får till svar att jag ska vänta en vecka till och göra ett 3e gravtest :(
    Köpa ett clearblue-test och kolla? Jag menar - det skadar ju inte. Visar det plus är du ju gravid. Visar det minus kanske du är gravid fast hcg-halten inte är så hög att det kan visa plus.
  • Sooz
    Anonym (Lina) skrev 2014-05-07 14:02:13 följande:

I så fall, gör ett test som tidigare skrivit och vänta en vecka. Inte mer med det =)
  • Anonym (Lina)

Jag har användt clearblue båda gångerna jag testat. Men ingen verkar ha upplevt detsamma så får väl helt enkelt vänta, men veckan känns så olidligt lång och försöker att inte hoppas för mycket att jag redan blivit gravid men de är svårt..

Svar på tråden menstrul eller gravid efter missfall?