Antagning till YH-utbildning Redovisningsekonom
Någon som har erfarenhet av YH-utbildning "Redovisningsekonom" där man gör antagningsprov i matte och en gruppintervju? Vill gärna ha lite tips på hur/om man kan förbereda sig?
Någon som har erfarenhet av YH-utbildning "Redovisningsekonom" där man gör antagningsprov i matte och en gruppintervju? Vill gärna ha lite tips på hur/om man kan förbereda sig?
Går inte att förbereda sig så mycket. Var dig själv på intervjun. Den är inte svår
Hej, Är det redovisningsekonom på Jensen du menar? Eller vilken skola är det du har sökt till? Jag skall också göra antagningsprovet och undrar vad det kommer innehålla, hur vet du att det bara är matte? Jag va helt inställd på att det skulle ha med bokföring att göra..
På IHM:s hemsida så finns det några exempeltest i matte som man kan använda som förberedelse:
www.ihm.se/utbildning/redovisningsekonom (gå till ladda ner på den här sidan)
Själv så gjorde jag IHM:s test för ett antal år sen och det var hyfsat svårt tyckte jag då det var väldigt mycket och höga tal som skulle räknas på kort tid. Men jag blev i alla fall erbjuden en plats så helt dåligt kan det inte ha gått.
Är det via Plushögskolan är det matte, språk och logiktest
Hej!
Jag ska också gå på antagningstest xenter redovisning ekonom. Är jätte nervös. Har någon gjort sådan test, hur går det till? Är det svårt? Matematik test. Muntligt och skriftligt prov
Hoppas på svar