• MaryoMary

Råd och tips inför Ivf önskas:)

Hej! Vi har just fått bekräftat från Hallands landsting att vi kommer få Ivf försök bekostade av dem hos Nordic Ivf C i Gbg, det känns bra! Nu inväntar vi bara remissen som ska komma till dem och därefter deras kallelse. Förmodligen startar vi till hösten?

Ni som är mitt upp i allt detta har säkert massa bra tips och råd till oss nybörjare och jag skulle bli så himla glad om ni delade med er! Vad ska man tänka på? Äta vitaminer? Kan det lyckas på första försöket? Hur är det att ta sprutor? Ja, alla råd och tips är välkomna:)

• Svar på tråden Råd och tips inför Ivf önskas:)
  • Babblan65

Hej vi har precis gjort vårt första försök! Jag var rädd för sprutorna... Kanske inte för själva sticket utan för att göra på rätt sätt. Nu efter hela processen förstår jag inte varför jag var så rädd för just sprutorna ;) Jag personligen har faktiskt tyckt att det har varit en helt okey process MEN den är energikrävande! Mitt bästa tips är att göra färdigt allt innan ni börjar. Med att göra färdigt menar jag att man ska inte ha en massa måsten när processen väl är i gång och absolut inte efter äggplock och insättning. Då tänker man bara på att ta det lugnt för att allt ska fastna där det ska och så räknar man ner dagarna till testdag!

• Babblan65

Glömde säga att det är en spännande tid ni har framför er och jag önskar er alla lycka!

Svar på tråden Råd och tips inför Ivf önskas:)