• HSB

Farligt för mitt barn att jag träffar män?

Jag har varit singel i över 1 år och har inför mitt barn pussat två män under detta år. Fick en tydlig tillsägelse att detta är fel och kan leda till att mitt barn kommer att få dåligt psyke pga just detta. Jag sköter mitt barn jättebra annars, ger kärlek, trygghet, regler mm. Kan bara det beteendet skada mitt barn så hon kommer bli ett psykfall? För att jag för tidigt presenterar en kille för henne?

• Svar på tråden Farligt för mitt barn att jag träffar män?
  • blomman07

Nej, verkligen inte. Jag antar att du pratar med ditt barn? Det är väl bara att vara ärlig och förklara som det är. Om hen nu frågar.

• La Lola

Hur gammal är barnet då? Och hur snabbt har de träffat dina killar?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2014-05-08 09:34:48 följande:
    Hur gammal är barnet då? Och hur snabbt har de träffat dina killar?
    äh, menar efter hur lång tid har ditt barn träffat dina killar?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mammaåten

Klart det inte är farligt för barnet att du träffar män.

Sen beror det ju såklart på hur ofta och snabbt du presenterar barnet för männen, det kanske inte är jättebra att presentera Barnet för någon ny var och varannan månad. Dock tvivlar jag ju på att barnet blir ett psykfall för det, men kanske så att barnet kommer få separationsångest och liknande om barnett träffar kille på kille ofta och mycket och sen försvinner dom bara. 2 stycken på ett år däremot är inte så mycket.

• mammalovis

Mycket beror väl på hur gammalt barnet är och på vilket sätt du presenterar en ny tänkbar partner på. Om barnet är med på alla dejter och du träffar många olika kan det ju bli konstigt.

Min dotter var nog med vid två tillfällen tror jag, då hon var 1,5 år. Hon brydde sig nog inte nämnvärt av att vi tog en promenad och pratade medan hon satt i vagnen. Den andre personen är jag än idag tillsammans med och där gick det ganska fort. Än idag 2 år senare är mamma bäst och ska helst göra allting, men hon accepterar min sambo som också är lillasysters pappa.

• HSB

Hon är 2,5 år. Jag har henne hela tiden förutom varannan helg så ibland det hända att hon är med. Men hon har vart med vid 2 olika killar. Det var inte så lång tid mellan dem dock.
    Jag får ju för mig att så länge jag mår bra och känner mig trygg i sällskapet så mår min dotter bra? Enligt min vän som skällt ut mig för detta menar hon på att jag borde läsa barnpsykologi för att veta hur jag bör uppfostra mitt barn.

• mammalovis

Egentligen är det väl inte bara hur du mår i situationen utan även på vilket sätt hon knyter band till dina killar, d v s hur väl hon lär känna dem och tror att de kommer att stanna i hennes liv. Det är ju mer där besvikelsen kan komma att "ingen tycker om henne".

Svar på tråden Farligt för mitt barn att jag träffar män?