• Anonym (elli)

Sambo har börjat "sunka ner sig"

Detta är egentligen kategori "Samlevnad" bara- har inte en märkbart minskad lust .. Visst, man blir ju inte tokupphetsad av det jag fått börja "stå ut med" nu ...

Jag och min sambo har varit tillsammans nu i snart 4 år och nu på senaste så har han börjat "sunka ner sig".
    Vi tränar både jag och han, och jag tycker att det är fullkomligt normalt att duscha efter man varit på gymmet- även fast man inte varje gång har svettats så det droppar. Han har dock, på sistone, slutat med det. Inte duscha helt men ...

Jag kan själv typ göra detta när jag vet att jag inte ska någonstans efter gymmet. Efter jag kommit hem från gymmet och hunnit varva ner så duschar jag inte på en gång. Å då jag trivs bäst i mina gymkläder kan jag alltid dra mig för att ta av mig dom.. Men jag kommer ändå duscha förr eller senare, aldrig att jag går och lägger mig med dagens svett på mig !! - men det gör min sambo. Han kan gå flera dagar utan att duscha. När jag har frågat han om det säger han att han inte hinner eller inte ids "för att han inte svettades"...
    Han sitter även mycket vid datorn, vilket jag sagt irriterar mig då jag hellre vill umgås med han. Jag vill ibland inte ens gosa upp mig vid honom för att han luktar svett. Oftast brukar han bara ta en raggardusch...

Han har även kommit på att han inte behöver tvätta händerna efter han varit på toa. "Men det är ju inte som att jag fick något piss på händerna" eller så säger han att han suttit och pissat, och bara tagit i den med papper på. Ah, iofs så förstår jag hur han tänker men jag tycker ändå att det är riktigt snuskigt! Jag tvättar ALLTID händerna, även om dom aldrig ens kommit i kontakt med någon av mina privata delar på toan!?

Åh .. blir lite uppjagad bara jag tänker på det. Jag är inget freak som måste ha allt rent och fräscht och nyduschat osv, osv. Som sagt så är jag ju inte den första att hoppa i duschen efter gymmet, men man ska inte börja lukta unket svett och inte hoppa över att tvätta händerna efter man varit på toa. Sedan har har slutat spola efter sig när han går å pissar mitt i natten- för att han vill inte väcka mig. Visst- men det är aldrig kul å gå på toa och se gammelkiss ligga där nere.

Jag har försökt prata med han om allt det här, men det tycks som inte komma in! Han bättrar sig i ungefär en vecka för att återgå till samma mönster. Jag är så himla rädd att detta kommer bli något som kommer ligga i mitt bakhuvud och irritera mig till det en dag kommer koka över. Har sett många skräckexempel på det ;/

• Svar på tråden Sambo har börjat "sunka ner sig"
  • Anonym (skumberg)

Var han noga med dusch och handtvätt i början av ert förhållande, alltså, och nu plötsligt så struntar han i det? Eller är det du som har börjat irritera dig på något han har gjort hela tiden?

Svar på tråden Sambo har börjat "sunka ner sig"