• Lorez

Bebis i November/December i Skaraborg?? :)

Någon som väntar barn nu i vinter runt Skara? :)

• Svar på tråden Bebis i November/December i Skaraborg?? :)
  • asaand
    trollskogen skrev 2014-08-31 09:34:54 följande:

Hur många här kommer från Skövde? 

Jag :)
  • Kawi

Jag är inte från Skövde, och bor i Göteborg, så passar kanske dåligt i gruppen egentligen :) men vi kommer att bo i Skövde v 1-17 nästa år, så jag tänkte att jag hänger lite här så kanske man snappar upp saker, vad som finns att göra för mammalediga i Skövde osv :) har ju ingen mvc eller föräldragrupp i Skövde heller, så kan behöva lite hjälp :)

• Kawi

Kanske låter lite konstigt förresten, får förtydliga att det är pga min mans jobb.

• Micca

Hej!

Jag bor i Skara och jobbar i Skövde. Vi ska få barn på julafton. Det är mitt första och sambons andra. Han har en son på 8 år som bor hos oss varannan vecka.

Jag funderar mycket på hur livet kommer bli efter vi fått barn. Är lite orolig över hur alla relationer kommer bli. Min och min sambos. Bonus-sonen och vårt nya barns mm.

Någon som förstår min oro?

• bubblan79

nej det enda jag oroar mig för i relationen är just sexlivet.. redannu i 7e månaden har det liksom sjunkit drastiskt och de beror nog mest på mig,har för mycket tankar på kommande bebis å allt så själva lusten har försvunnit, tänk om det håller i sig länge? när barnet sen är här kommer man ju verkligen vara uppslukad av det

(¯`°?.¸ ღ BF 8 November ღ¸.?°´¯)
  • Micca

Mmm, sexlivet är inte i närheten av vad det var innan man blev gravid. ???? Det är nog bra att prata med varandra om hur viktigt det är att inte glömma bort varandra när ni fått ert barn, och försöka ha lite vuxenmys när barnet sover.

I serien "solsidan" hade de en speciell dag i veckan som de kallade "fars dag". Kanske vore nått? ????

Jag tycker det är jobbigt med alla hormoner i kroppen. Det känns som att jag kan börja gråta för ingenting. Hoppas att det går över snart. Jag känner inte igen mig själv när känslorna åker berg-och-dalbana. Tycker synd om min älskade sambo, som får stå ut med mig.

Besväras ni av hormonerna?

• bubblan79

ja vi är väldigt öppna med varandra, sambon har dessutom två barn sedan tidigare så han vet ju vad som väntas haha han är inte lika orolig som mig men vi är ganska fysiska mot varandra i vardagen som tur är.

nej jag har knappt kännt av hormonerna alls.. inte min sambo heller.

• trollskogen

Sexlivet känns inte så aktuellt just nu av olika anledningar. Jag tog upp det med min sambo och det visade att vi kände exakt samma sak, att det känns mer "fel än "rätt" jus nu att ha sex och om det blir att ni ska ha sex får det komma av sig själv. Vi har även pratat om vad som skulle kunna fungera om vi väl skulle ha sex nu. Vi är beräknade till juldagen och nu börjar man bli stor på riktigt.. alternativen börjar begränsas rätt rejält ;) 
    Det viktiga är väl att ställa sig frågan om man faktiskt vill ha sex och är "sugen" eller kommer funderingarna bara för att man känner av pressen av  vi "bör" ha sex. Om man vill och det känns okej får man prata om det och försöka men för oss just nu är lite på paus. Det finns mycket annat som känns bättre just nu att visa att man älskar och attraherar sin partner. 

• Chriss83

Hej, väntar mitt andra barn och är i v31- och kämpar med otrolig ångest och skuldkänslor att inte kunna vara " mamma" fullt ut pga foglossning och bäckensmärtor. Någon som upplever samma? Sjukskriven 50% och kan inte lyfta böja mig alls ( vanligtvis mkt aktiv ryttare och löpare..:(). Blir lätt frustrerad och ledsen....:(

• bubblan79

nej jag har oxå fodlossning men inga barn sen tidigare som tur är men har sjukt dåligt samvete för mina hundar som knappt ens kommer ut och får gjort sina behov.. de grämer mig varenda dag hur illa dom stackarna har det nu

• asaand
    bubblan79 skrev 2014-09-19 04:52:53 följande:

nej jag har oxå fodlossning men inga barn sen tidigare som tur är men har sjukt dåligt samvete för mina hundar som knappt ens kommer ut och får gjort sina behov.. de grämer mig varenda dag hur illa dom stackarna har det nu

Har också vovve som knappt får komma ut usch dåligt samvete.
    Till mitt försvar är hon gammal men jag vill ju att hon skall ha det roligt på ålderns höst inte bara vara sällskap till mig när jag ligger i soffan....
  • bubblan79

ja det är jobbigt. mina är bara 3 och 4 å har världens fart.. den ena dessutom skendräktig nu så hon behöver mer aktivering än vanligt.. lika med väldigt dålig tajming just nu!!
    min sambo har ju hjälpt mig med dom innan men igår råkade han ut för en mc olycka och har punkterad lunga, brutna revben och skulderblad så han kommer inte kunna aktivera dom speciellt mycket nu heller.

• asaand

nääää vilken jäkla otur ni har stackare.
    Har du provat laserpekare? Min tyckte det var jättekul att jaga den när hon var yngre (blir en röd punkt på det du lyser på)
    Tänkte då kan ni ju ligga i soffan å dom får springa runt.
    Jag gömde godisar i ipapperslådor, tomma toarullar då hade hon en stund att göra bra för den mentala biten.
    Vad brukar ni hitta på inomhus för aktivering?

• bubblan79

min ena tycker laserpekare är kul men just hon som är skendräktig går endast igång på mat.. som du skriver.. leta och sök efter mat är det bästa hon vet men nu är hon skendräktig och då ska man dra ner på maten och öka aktiveringen.. så matsök funkar inte längre.. inomhus har vi ingen aktivering direkt. här har alltid vart lugn och ro och sen bus utomhus. vi bor ju på landet så har aldrig vart några problem förut men just nu är hon lite deppig och går inte gärna runt själv utan man måste ju med dom och dessutom få fart på henne utan mat... helt omöjligt i mitt tillstånd nu

Svar på tråden Bebis i November/December i Skaraborg?? :)