• jan

okopplade hundar i våra parker

att det ska så svårt hålla sin hund kopplad där kopplingstvång råder,finns hundrädda vilt och andra hundar som kan råka illa ut.
    är hundägare sedan många år ,upplever detta med lösspringande hundar som mkt.jobbigt finns över allt och ber man snällt koppla din hund blir folk ofta tokiga,min nuvarande hund blandras labrador bordier-collie har råkat ut antal gånger.
    Hur ser och upplever ni lösspringande hundar ?
    självklart det finns bra hundägare som kopplar sina hundar innan ett möte men här på södermalm stockholm är det sällsynt.
    Vad skall och kan man göra ?

• Svar på tråden okopplade hundar i våra parker
  • Fjärilslarv

Jag tycker att man har sin hund kopplad om det inte är en plats om är allmänt änd som en plats där man rastar hundar, till exempel grimtafälter.

• Dexter dot com

Jag hatar okopplade hundar ägarna inte har full kontroll på men tyvärr finns det uinte mycket att göra. Jag väljer att promenera i närheten av större vägar där dom flesta inte vågar ha sin hund okopplad och har även valt att bo på landet rätt ensligt för kunna njuta av mina hundpromenader.

• realisten

Jag tycker det är riktigt irriterande även om det så är en jätte lydig golden retriever som går brevid sin ägare utan koppel min hund gillar inte att själv vara i koppel om den mötande hunden är utan så jag är inte imponerad av det. sen har jag visserligen själv hunden lös i skog och mark den årstiden på året när man inte behöver hålla hunden kopplad i skogen.

• Hallonbåt02

Jag tycker att det är väldigt respektlöst att ha hunden okopplad bland människor som kan vara rädda..
    Dåligt svepskäl när folk säger att deras hundar inte kan gå i koppel eller att min hund är så snäll ..

Svar på tråden okopplade hundar i våra parker