• Mellanmjölkens land

Mönster på byxor till buret barn?

Jag har en 6månaders, helburen bebis. Eftersom det är grymt svårt att hitta lite rejälare byxor i 68/74 har jag bestämt mig för att slakta ett par trasiga jeans så att hon har nått att krypa runt i utomhus. 

Problemet är ju att byxorna måste funka både när man bär och när barnet är på marken. Inga haremsbyxor alltså utan långa, någorlunda smala (men inte för smala så att barnet inte kan röra sig) och med smala muddar så att extratyget inte hamnar ner över fötterna på bebisen.

Tips på var jag kan hitta mönster?

Jag frågar även på sjalbarn.se

• Svar på tråden Mönster på byxor till buret barn?
  • E2012smamma
    Mellanmjölkens land skrev 2014-05-10 19:44:45 följande:

Jag har en 6månaders, helburen bebis. Eftersom det är grymt svårt att hitta lite rejälare byxor i 68/74 har jag bestämt mig för att slakta ett par trasiga jeans så att hon har nått att krypa runt i utomhus. 

Problemet är ju att byxorna måste funka både när man bär och när barnet är på marken. Inga haremsbyxor alltså utan långa, någorlunda smala (men inte för smala så att barnet inte kan röra sig) och med smala muddar så att extratyget inte hamnar ner över fötterna på bebisen.

Tips på var jag kan hitta mönster?

Jag frågar även på sjalbarn.se

Jag kanske är lite efter nu men Vad är helburen?
  • Mellanmjölkens land
    E2012smamma skrev 2014-05-10 19:52:59 följande:
    Jag kanske är lite efter nu men Vad är helburen?
    Vi använder inte vagn utan bär istället
  • E2012smamma
    Mellanmjölkens land skrev 2014-05-10 20:00:20 följande:
    Vi använder inte vagn utan bär istället smile1.gif
    Okej ja det lär ju logiskt.

Men vad skulle det göra för skillnad på byxorna menar du?
  • Mellanmjölkens land
    E2012smamma skrev 2014-05-10 20:05:14 följande:
    Okej ja det lär ju logiskt.
    Men vad skulle det göra för skillnad på byxorna menar du?
    När man bär dras byxorna upp i grenen. Byxor av lite haremsmodell blir därför för korta i benen trots att de egentligen är rätt stora.
  • Flickan och kråkan

Jag har också helburna barn, men jag kör med storlek större helt enkelt på byxor. Min yngsta är nog ungefär 74 lång. Han använder byxor i stl 86. Jeans - han kryper och behöver slitstarkt - med mudd, så att de fungerar även när han inte bärs. Köpte ett par popjeans i stl 86 med mudd idag på en loppis....20:-. 

• Mellanmjölkens land

Varken strumpbyxor eller babylegs håller för att krypa på asfalt när storasyster vill rita med sina gatukritor

Problemen med att gå upp i storlek är 2: Dels kan vi inte gå upp högre än stl80 och det är fortfarande bebisstorlekar = inget hållbart tyg och är hon rätt smal så större storlekar sitter generellt sett inte så bra

Eftersom hon fortfarande växlar mellan att åla och krypa tänkte vi dessutom göra hängselbyxor av dem.

Svar på tråden Mönster på byxor till buret barn?