• katten11

    Otrogen, mkt övertid på scania?

    Hej


    Är de någon här som jobbar på Scania (växellåda) och vet hur de är med överitden där?


    Min kille har börjat jobba övertid i princip varje dag, går tidigare till jobbet "för att läsa tidningen" osv.


    Idag, LÖRDAG, har han jobbar "övertid" sedan kl 08 i morse och ännu inte kommit hem.


    De skulle tydligen provköra något nytt system...


    Jag börjar känna att det är något lurt på gång och undrar därför om det finns någon där ute som kan bekräfta att det är så här på Scania?


    Han har alltid haft lite överitd innan men nu är de i princip jämt. Och när jag ber om att få se lönespecen säger han att de inte syns där, då dom tydligen inte har någon betalad övertid utan  de läggs in i någon tidbank bara...


    Hjälp någon?


     


    Tack!

  • Svar på tråden Otrogen, mkt övertid på scania?
  • Anonym (växellåda)

    jag jobbar på scania. knappt övertid. ca 10 tim i månaden.

  • Hmpf

    Varför ringer du inte bara Scania och frågar efter honom?

  • katten11

    så ni ska inte provköra något nytt system idag?


    han har överitd minst en timme om dagen på vardagar men de stämmer alltså inte?


    Du jobbar med på växellåda?

  • Tazzme

    Ring hans jobb å fråga om han är där. Om han svarar å undrar varför du inte ringde hans egen telefon så drar du en vit lögn i stil med "Jag försökte, men signalen gick inte fram, måste varit nåt fel. Blev orolig så därför ringde jag jobbet"

  • Anonym (Scania)

    Ring jobbet eller till mobilen. Om han svarar så be att få prata med någon av hans arbetskompisar. Men fråga först om det är fler som jobbar. Har varit med om samma problem.

  • hemliga agenten

    Spelar det verkligen någon roll om det är övertid eller inte?

    Eran relation är rejält skadad, om inte från hans frånvaro/otrohet så din svartsjuka/snokande. Hur ska du någonsin kunna lita på honom igen? Och om det visar sig att han faktiskt jobbar mycket övertid, hur kan han då någonsin kunna lita eller orka med dig och ditt snokande?

    Hela erat scenario är inte själva problemet, det är symptom. Eran relation är redan olycklig och bör vara över.

  • Anonym (Scania 2)

    På lönespecen kan man se hur mycket tid man har i komp och arbetstidsförkortning. Jobbar han i monteringen eller är han tekniker? Som teknikern brukar man ha häcken full. Däremot så har väl monteringen börjat med -SFA nu och då brukar det innebära övertidsstopp om det inte är något väldigt viktigt.

  • Anonym (M30)

    Det var ett tag sen, men hur gick det? Är han otrogen?

  • Anonym (L80)

    Jag tillhör den delen av Scania. Jag kan säga att all övertid syns på lönespecifikationen oavsett om det är pengar eller komp. Sen måste man ha en viss dygnsvila. Man får inte jobba hur mycket som helst. 
    Då jag har varit i en relation med en på jobbet för ett par år sen där vi båda var otrogna mot våra partners med varann, så kan jag nog tyvärr säga att han nog är otrogen mot dig. Och det kommer in fler nya tjejer till växellådan.

    Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt.

Svar på tråden Otrogen, mkt övertid på scania?