Flyttad i graviditeten
Hej! Behöver lite svar på en fundering. Vet när jag hade ägglossning, exakt när bebisen blev till. Testade positivt två veckor efter samlag. Gjorde två ultraljud innan rutinultraljudet, de visade på vad jag "visste" (ungefär rätt vecka, fostret var ju inte så långt gånget så fick ingen exakt dag men en uppfattning och det stämde med när jag vet att bebis är tillverkad) men blev tillbaka flyttad en dag vid sista ultraljudet innan rutin. Sedan vid rutin ultraljudet flyttade de mig ytterligare sex dagar bakåt, jag är alltså en vecka tillbaka i tiden. Gjorde ett nytt ultraljud i vecka 34, då var bebisen +17% och beräknad väga 4,1 vid födelsen. Jag undrar om det inte kan vara så att jag har haft rätt hela tiden. Att jag i verkligheten är 1 vecka före vad de sista två ultraljuden sagt, att beräknad förlossning är en vecka innan än vad jag nu har i mina papper? Jag frågade barnmorskan om detta men fick till svar att man ändrar inte datum för beräknad förlossning. Men för mig hade det känts skönt att veta, för nu känns en vecka hit eller dit som hundra år.. Tack för svar.