När kan man försöka igen efter missfall?
Fungerar missfallet som en mens så man räknar från det att det började blöda eller ska man vänta tills man fått vanlig mens och sedan ägglossning? Missfall i v 6+4.
Fungerar missfallet som en mens så man räknar från det att det började blöda eller ska man vänta tills man fått vanlig mens och sedan ägglossning? Missfall i v 6+4.
Genom att ha sex när du är sugen, istället för när det passar ökar dina chanser. Glöm din mens och din ägglossning, och njut av sex, kroppskontakt och samhörighet med din kille/man istället. Njutning skapar lust, vilket gynnar ett aktivt sexliv. Ju oftare ni har sex, ju fler chanser till graviditet. Lust och välbefinnande får din kropp att känna sig frisk, och därmed mogen att bli gravid. Stress, krav får din kropp att känna sig sjuk, då minskar chanserna.
Så "börja" direkt när du hämtat dig från missfallet, rent kroppsligt.
Glöm allt vad ovanstående sa!! Om man inte prickar äl kan man inte bli gravid oavsett hur stor lust man än har. Och prickar man äl kan man bli gravid om det så är kommandosex för sjuttielfte gången. Långt ifrån alla kan ha sex när lusten faller på-om ingen lust finns då? Eller mannen inte kan få utlösning så ofta? Eller samlag är svårt att genomföra som för oss utom vid äl? Psyket påverkar inte fertiliteten ett enda dugg-det gör enbart extrem fysisk stress. Mycket sex kan dessutom försvåra att bli gravid för spermierna blir få.
ts: Ni kan försöka när du slutat blöda helt,annars finns risk för infektion. Beklagar missfallet,men det bevisar ju att du kan bli gravid och då kan du bli det igen. Däremot är det inte tvärtsäkert du få äl som vanligt eller ens äl ö.h.t,men håll koll på äl-symtomen så missar ni inte.
Beklagar missfallet till att börja med. Jag fick MA i vecka ca 11. Fostret hade slutat växa i vecka 6. Jag skulle rekommendera att vänta åtminstone två menstruationer innan man sätter igång igen. Dels för att låta kroppen återhämta sig, men även för att det kan vara bra att bearbeta allt psykiskt.
Haskel? Har du någon slags källa på det? Jag har bara sett källor på att det är tvärtom.
Eftersom spermierna kan leva i upp till tre dagar så är det ju helt logiskt att om man sex typ var tredje dag så "prickar" man ÄL.
"Ägget är befruktningsbart ett halvt till ett dygn. Men eftersom spermierna kan leva inne i livmodern i flera dagar kan de vänta på ägget när det kommer. Därför är det bättre att ha samlag två till tre dagar i veckan, oavsett vilken dag i menscykeln det är, än att försöka pricka in ägglossningsdagen." Källa: 1177.se
Elless: Syftade GIVETVIS på att hen sa att stress och press påverkade sannolikheten att bli gravid. Jag vet hur befruktningen går till på cellnivå.
Ok. Tack för alla svar. Tänkte mest om riskerna ökar för missfall om man blir gravid snabbt. Att livmodern inte är redo liksom. Rent psykiskt är jag redo nu! Det var så tidigt så jag känner inte att jag måste bearbeta. Det har jag gjort och konstaterat att kroppen säkert gjorde vad den skulle och inte tvärtom. Det hoppas man ju iallafall.