Sluta rasta hunden vid min gård.... suck.
Hej.
Känner bara för att klaga lite idag. På dessa *suck* hopplösa hundägare som bor
i mitt bostadsområde. Jag bor i en radhuslänga med egen tomt på framsidan och det
är fullt normalt att folk rastar deras hund vid luktstolpen/cementgrisarna just utanför mitt
föråd... och även på gräsplätten utan för.. trots att den leder till lekparken som är just
utanför.. Hur dum får man bli tänker jag?!
Det är en jävla lekpark, kanske inte rasta hunden framför. Och om en hund börjar kissa vill nästa och nästa. De har gått papper till alla i området några gånger per år om att man INTE får rasta hunden inom bostadsrättsområdet men folk struntar i det.. låter hunden stanna och lukta som sen kissa och de står bara och väntar.... ARGH!
Jag ropar åt alla om jag får syn på dem, är inget ovanligt heller att de låter sina hundar skita. Oftasts tar de då upp det men de ska inte låta dem skita framför lekparken/framför mitt föråd...
Jag känner inte mycket hopp till hundägare i stort när detta händer då och då.. vars är alla ni som faktiskt respekterar att vi utan hund inte tycker det är speciellt kul men kiss och skit just där våra barn leker?