• Sandras2012

Sluta rasta hunden vid min gård.... suck.

Hej.

Känner bara för att klaga lite idag. På dessa *suck* hopplösa hundägare som bor
    i mitt bostadsområde. Jag bor i en radhuslänga med egen tomt på framsidan och det
    är fullt normalt att folk rastar deras hund vid luktstolpen/cementgrisarna just utanför mitt
    föråd... och även på gräsplätten utan för.. trots att den leder till lekparken som är just
    utanför.. Hur dum får man bli tänker jag?!

Det är en jävla lekpark, kanske inte rasta hunden framför. Och om en hund börjar kissa vill nästa och nästa. De har gått papper till alla i området några gånger per år om att man INTE får rasta hunden inom bostadsrättsområdet men folk struntar i det.. låter hunden stanna och lukta som sen kissa och de står bara och väntar.... ARGH!

Jag ropar åt alla om jag får syn på  dem, är inget ovanligt heller att de låter sina hundar skita. Oftasts tar de då upp det men de ska inte låta dem skita framför lekparken/framför mitt föråd...

Jag känner inte mycket hopp till hundägare i stort när detta händer då och då.. vars är alla ni som faktiskt respekterar att vi utan hund inte tycker det är speciellt kul men kiss och skit just där våra barn leker?

• Svar på tråden Sluta rasta hunden vid min gård.... suck.
  • honeybaby

Känner igen mig så väl och kan inte göra annat än att beklaga. Vi bor också i radhus, men mitt i gatan, men vissa låter ändå hunden pissa och bajsa (utan att plocka upp såklart) rakt på vår gräsmatta och postlåda.
    Tyvärr så bryr sig vissa helt enkelt inte.

• Sophan

När jag var på väg ut en dag så gick ett par förbi med 4-5 hundar. Tjejen verkade lite disträ och märkte först inte att ena hunden stannade till, lyfte på benet och kissade på grannens postlåda. När hon såg det så stod hon bara där och glodde. Ingen tillrättavisning mot hunden alls och sen gick paret bara vidare. Det är fan höjden av fräckhet!

• SecretMe

Vad sägs då om alla lösspringande katter som skiter i sandlådan?
    Sedan sprätter de lite sand över skiten så den inte syns... men ändå finns.

Hur många gånger har man inte fått in barn fulla med kattskit?

Observera att detta inte är ett försvarstal för hundägarna, är själv hundägare men rastar inte inne i bostadsområdet.

• Sophan
    SecretMe skrev 2014-05-11 13:03:13 följande:
    Vad sägs då om alla lösspringande katter som skiter i sandlådan?
    Sedan sprätter de lite sand över skiten så den inte syns... men ändå finns.

Hur många gånger har man inte fått in barn fulla med kattskit?

Observera att detta inte är ett försvarstal för hundägarna, är själv hundägare men rastar inte inne i bostadsområdet.
    Det är lika illa! Ägarna vet att deras katter skiter i andras rabatter, men struntar i det för katten har ju någon slags rättighet att springa lös.
  • SecretMe
    Sophan skrev 2014-05-11 13:22:30 följande:
    Det är lika illa! Ägarna vet att deras katter skiter i andras rabatter, men struntar i det för katten har ju någon slags rättighet att springa lös.
    Jag förespråkar förbud för lösspringande katter, precis om för hundar.
    I städer främst.

Varför ses det som mer ok med lösa katter?
    Skulle jag släppa ut mina hundar på egen hand skulle det ta hus i helvete!
    (Kommer aldrig att hända, men ändå...)
  • Sandras2012
    SecretMe skrev 2014-05-11 13:32:08 följande:
    Jag förespråkar förbud för lösspringande katter, precis om för hundar.
    I städer främst.

Varför ses det som mer ok med lösa katter?
    Skulle jag släppa ut mina hundar på egen hand skulle det ta hus i helvete!
    (Kommer aldrig att hända, men ändå...)
    För mig personligen känns det mer okej med katter för det är bara en katt... ingen människa som skiter fullaste fan i att de rastar sin hund på min gård/just utanför...De står ju där med och stirrar ibland in på min gård.. respektlöst och idiotiskt. 

Självklart förstår kattägare att katterna mycket troligt kissar där de inte borde men de är iaf inte med och
    visar hunden att det är okej/visar mig att de struntar i vad jag tycker om saken...
  • Nyfikeeen

Det skulle aldrig komma på tal att jag skulle "tillrättavisa" min hund för att han kissar?!

Jag förstår verkligen inte hur du tänker, ska vi förbjuda harar som skiter harlortar på gräset också och fåglar som bajsar på lyktstolpar??

Vad har du emot om en hund kissar på en lyktstolpe som står ute på en gata? Det är inte så att du ska äta mat från stolpen? Suck...

Svar på tråden Sluta rasta hunden vid min gård.... suck.